Podróże pociagami ŁKA docenione przez pasażerów

Podróże pociagami ŁKA docenione przez pasażerów

04 sierpnia 2017 | Źródło: Łódzka Kolej Aglomeracyjna
PODZIEL SIĘ

Łódzka Kolej Aglomeracyjnej jest coraz lepiej oceniana przez pasażerów. Z ostatniego badania satysfakcji klienta wynika, że spółka w dziesięciostopniowej skali uzyskała ogólną ocenę 8,05. To wzrost w porównaniu do poprzedniego badania przeprowadzonego jesienią 2016 roku. Wówczas wynik wyniósł 7,97. Podróżni najbardziej doceniają komfort w pociągu, dostępność biletów oraz jakość oferowanej usługi.

Podróże pociagami ŁKA docenione przez pasażerów
Fot. ŁKA

Spółka przeprowadza badania cyklicznie, dwa razy w roku. Ostatnie zrealizowane zostało w maju br. na próbie 2000 osób. Respondenci poproszeni zostali o wypełnienie krótkiej ankiety podzielonej na sześć bloków pytań. Wyniki badania kształtują się następująco:

1. Jakość informacji na temat podróży- 7,89

Ocena obejmuje informację przekazywaną przez kierowników pociągów, infolinię, kanały internetowe jak również wizualną, znajdującą się w pojazdach i podawaną na dworcach. Respondenci najwyżej ocenili kontakt bezpośredni z drużyną pociągową.

2. Dostępność informacji na temat podróży- 7,58

Analizie poddano dostępność informacji o rozkładzie jazdy, cenach biletów i taryfie, możliwości przewozu rowerów, opóźnieniach i remontach infrastruktury. Jak wynika z badania ankietowani nie mieli problemu z dostępem do rozkładów jazdy, trudniej uzyskać im informację o prowadzonych pracach torowych.

3. Dostępność biletów- 8,29

Oceniano zarówno liczbę kanałów dystrybucji jak i łatwość zakupu biletów. W obu kwestiach ponad 80% badanych było bardzo zadowolonych.

4. Realizacja usługi- 8,26

Najwyżej oceniona została praca kierowników i konduktorów pociągów. 91% było bardzo zadowolonych z punktualności, 89%, czasu podróży (wzrost o 0,36 w porównaniu do poprzedniego badania). Podróżni wskazywali na konieczność zwiększenia częstotliwości połączeń.

5. Komfort w pociągu- 8,73

Najwyżej oceniony został stan techniczny taboru- 9,09. 95% respondentów jest bardzo zadowolonych z czystości i czuje się w pociągach bezpiecznie. Wysoko oceniona została także jakość powietrza/ klimatyzacja i poziom hałasu. Respondenci wskazywali na rosnące napełnienia pociągów i coraz częstsze przypadki braku miejsc siedzących – na co odpowiedzią jest zakup nowego, bardziej pojemnego taboru w ramach projektu "Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap II".

6. Stacje i przystanki kolejowe- 7,56

Najwyżej oceniona została liczba stacji i przystanków, łatwość dotarcia, poziom bezpieczeństwa i czystość. Respondenci wskazali na potrzebę większej integracji rozkładów jazdy komunikacji publicznej z rozkładami jazdy pociągów.