W Indiach produkowane są toalety na polskiej licencji

W Indiach produkowane są toalety na polskiej licencji

09 października 2018 | Źródło: EC Engineering
PODZIEL SIĘ

Krakowska firma EC Engineering od roku współpracuje z hinduską firmą Amit Engineers, która na podstawie umowy licencyjnej produkuje toalety próżniowe EC VAC.

W Indiach produkowane są toalety na polskiej licencji
Fot. EC Engineering

Krakowscy inżynierowie jako pierwsi w Polsce zaprojektowali i rozpoczęli produkcję toalet próżniowych jako alternatywy dla toalet starego typu, w których nieczystości zrzucane są wprost na tory. Toaleta próżniowa przeznaczona jest do pociągów i autobusów. Jej zaletą jest oszczędność wody: do spłukiwania potrzeba zaledwie 0,2 l wody (pojemność jednej szklanki).

Obudowa oraz klapa zbudowane są z laminatu antybakteryjnego, natomiast miska wykonana jest ze stali nierdzewnej. Przy budowie toalety wykorzystano system próżniowy, dzięki któremu nieczystości są odprowadzane do specjalnego zbiornika, opróżnianego na stacji końcowej.

Hinduska firma inżynierska Amit Engineers (z Baddi – miasta w północnych Indiach w stanie Himachal Pradesh, w zachodnich Himalajach) zajmowała się do tej pory produkcją klimatyzatorów oraz elektroniki dla przemysłu kolejowego. Niedawno wdrożyła także produkcję toalet próżniowych. Wyprodukowała już ok. 600 sztuk, a do końca roku produkcja wyniesie 1000 sztuk.

- Już od kilku lat jesteśmy obecni na rynku hinduskim - realizujemy tam głównie projekty badawczo-rozwojowe i wiążemy z nim duże nadzieje – mówi Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering. - To obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek na świecie. Koleje Indyjskie dysponują przeszło 70 tys. wagonów pasażerskich i 11,5 tys. lokomotyw, uruchamiają każdego dnia 13 tys. pociągów. Operator przewozi rocznie ponad 8 mld pasażerów. Cieszymy się więc, że bierzemy udział w modernizacji kolei w Indiach.

EC Engineering projektuje i wykonuje różne produkty dla kolei, m.in. pantograf kolejowy, windy dla osób niepełnosprawnych w pociągach, wycieraczki do szyb czołowych pociągów.