Pierwszy w historii pociąg kontenerowy z Japonii do Wielkiej Brytanii koleją transsyberyjską

Pierwszy w historii pociąg kontenerowy z Japonii do Wielkiej Brytanii koleją transsyberyjską

03 marca 2021 | Źródło: Maersk / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Po wypłynięciu z Jokohamy w Japonii w styczniu br. transport Maerska, zawierający czterdzieści 40-stopowych kontenerów, po przebyciu przez Rosję drogą lądową i morską 2 marca dotarł do Felixstowe w Wielkiej Brytanii.

Pierwszy w historii pociąg kontenerowy z Japonii do Wielkiej Brytanii koleją transsyberyjską
Fot. Maersk

Ten pierwszy w historii produkt - obsługiwany wspólnie z operatorem kolejowym Modul - jest częścią usługi Maersk AE19, która od 2019 roku łączy Azję i Europę koleją transsyberyjską oraz portami Wostocznyj i St. Petersburg.

„Od momentu powstania dwa lata temu, po raz pierwszy nasze usługi AE19 realizują pełnowymiarowy pociąg kontenerowy wysyłany wyłącznie z ładunkiem z Japonii. Tranzyt z Azji do Europy przez Rosję staje się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla transportu towarów przez Kanał Sueski, nawet na tak morskich trasach jak Japonii do Wielkiej Brytanii.Jesteśmy przekonani, że postęp, jaki osiągnęliśmy wspólnie przy rozbudowie AE19 w zeszłym roku, wraz z kolejami rosyjskimi i naszymi partnerami Modul, będzie kontynuował trajektorię wzrostu tranzytu transsyberyjskiego w 2021 r. ”- wyjaśnia Zsolt Katona, szef Maersk Eastern Europe.

źródło: Maersk

„Ta usługa Maersk polegająca na przewozie ładunków koleją z Japonii jest doskonałym przykładem synergii między transportem morskim i kolejowym. Koleje Rosyjskie są w pełni zaangażowane w dalsze zapewnianie naszym międzynarodowym klientom najwyższych standardów obsługi, prędkości i bezpieczeństwa na tej transkontynentalnej trasie ”- komentuje Alexey Shilo, zastępca dyrektora rosyjskich kolei.

Przewozy tranzytowe z Japonii do Europy były jednym z największych przepływów kontenerów koleją transsyberyjską 30 lat temu. Obecnie usługa AE19 firmy Maersk pomaga w ponownym otwarciu tego ważnego szlaku tranzytowego dla spedytorów w Azji i Europie.

AE19 oferuje obecnie trzy połączenia w tygodniu i przewozi głównie ładunki między Azją Północno-Wschodnią a Europą Północną. Ze względu na obecną presję na połączenia oceaniczne Azja-Europa, Maersk spodziewa się, że przesyłki tranzytowe między Japonią a Europą w ramach wysoce niezawodnej operacji transsyberyjskiej  będą nadal rosły w 2021r.

A.P. Moller - Maersk to firma zajmująca się zintegrowaną logistyką kontenerów, której celem jest łączenie i upraszczanie łańcuchów dostaw swoich klientów. Jako światowy lider usług spedycyjnych, firma działa w 130 krajach i zatrudnia około 80 000 osób.