Lokomotywy elektryczne 2ES7 wyprodukowane przez "Uralskie Lokomotywy" trafiły do Kazachstanu.

Lokomotywy elektryczne 2ES7 wyprodukowane przez "Uralskie Lokomotywy" trafiły do Kazachstanu.

04 listopada 2021 | Źródło: Sinara Group
PODZIEL SIĘ

Firma "Uralskie Lokomotywy" przekazała pierwszą partię lokomotyw elektrycznych 2ES7 Republice Kazachstanu. Pojazdy są dostarczane w ramach umowy podpisanej przez Dom Handlowy STM (część Holdingu Maszyny Transportowe Sinara) i SilkWay Transit, największego kazachstańskiego przewoźnika towarowego. W ramach kontraktu zakład "Uralskie Lokomotywy" wyprodukuje 22 pojazdy.

Lokomotywy elektryczne 2ES7 wyprodukowane przez
Fot. Sinara Group

Dla zakładu eksport lokomotyw elektrycznych do Kazachstanu będzie to pierwsze doświadczenie w eksploatacji naszych pojazdów za granicą - powiedział Oleg Spai, dyrektor generalny zakładu "Uralskie Lokomotywy". - Lokomotywa 2ES7 jest eksploatowana w różnych warunkach przyrodniczych i klimatycznych naszego kraju i sprawdziła się znakomicie. Specjaliści przedsiębiorstwa są gotowi udzielić przewoźnikowi wszechstronnego wsparcia w celu jak najpełniejszego wykorzystania potencjału technicznego maszyny.

Elektryczne lokomotywy towarowe 2ES7 będą eksploatowane na głównej linii kolejowej Republiki Kazachstanu, na odcinkach towarowych Karaganda-Nur-Sułtan-Pawłodar i Szemkent-Ałmaty. Do obsługi lokomotyw, które są wyposażone w nowoczesne urzędzenia o wysokiej technologii, w zakładzie przeszkolono 25 maszynistów z Kazachstanu.

Eksploatacja lokomotyw elektrycznych 2ES7, a także innych urządzeń produkowanych w fabryce "Uralskie Lokomotywy", będzie monitorowana i  diagnozowana przez fabryczny system monitoringu UL-Service, przy całodobowym wsparciu specjalistów ds. gwarancji i serwisu.

Dwusekcyjna elektryczna lokomotywa towarowa 2ES7 z asynchronicznym napędem trakcyjnym przeznaczona jest do prowadzenia pociągów o masie do 9000 ton na liniach kolejowych o rozstawie 1520 mm, zelektryfikowanych napięciem przemiennym 25 kV. Pierwszy egzemplarz lokomotywy liniowej 2ES7 został wyprodukowany przez firmę "Uralskie Lokomotywy" w 2013 roku.

Nowoczesne wyposażenie zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy i bardziej ekonomiczne wykorzystanie energii. Maszyna jest serwisowana raz w miesiącu i wymaga minimalnego nakładu czasu i środków. Dostępność i czas pracy tej lokomotywy elektrycznej są utrzymywane na najwyższym poziomie.

 

Holding Maszyny Transportowe Sinara (część Sinara Group) jest jednym z największych rosyjskich holdingów inżynierii transportowej. Działalność STM obejmuje cały cykl życia lokomotyw i maszyn torowych: od budowy po serwis posprzedażowy. W skład holdingu wchodzi również produkcja komponentów, z których największe to silniki diesla i napędy hydrauliczne.