Testy w Austrii wykazały, że możliwe są znacznie większe obciążenia lokomotyw EuroDual i Euro9000!

Testy w Austrii wykazały, że możliwe są znacznie większe obciążenia lokomotyw EuroDual i Euro9000!

28 kwietnia 2023 | Źródło: European Loc Pool AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool po raz kolejny przesunął granice w trakcie przeprowadzonych w marcu 2023 roku testów optymalizacji obciążeń lokomotyw Stadler EuroDual i Euro9000. Testy te nie tylko potwierdziły wydajność lokomotyw, ale także wskazały na znacznie większe możliwości załadunku dla wszystkich operatorów lokomotyw w Austrii.

 

Testy w Austrii wykazały, że możliwe są znacznie większe obciążenia lokomotyw EuroDual i Euro9000!
ELP Jazdy testowe, Austria - kwiecień 2023 r. Fot. ELP

 

Od 8 do 24 marca 2023 r. na Tauern Nordrampe przeprowadzono testy nośności pod kierownictwem European Loc Pool i Chem Cargo Consult, we współpracy ze Stadler Valencia, Lokomotion, ABB i grupą pomiarową ÖBB Infra. Zademonstrowano znacznie zwiększoną wydajność lokomotyw EuroDual i Euro9000. Lokomotywy Co'Co'- ze swoimi sześcioma osiami mają znacznie większą moc i mogą uciągnąć znacznie większy ładunek podczas rozruchu.

Dzięki zaangażowanemu udziałowi wszystkich partnerów zademonstrowano nie tylko osiągi lokomotyw, ale także dokonano dalszych optymalizacji.

Podczas testów dodawano wodę, aby symulować złe warunki pogodowe. Wykazano, że obie lokomotywy znacznie przekroczyły siłę uciągu w niekorzystnych warunkach. Również w tych warunkach można było osiągnąć maksymalną siłę uciągu.

Willem Goosen, dyrektor generalny ELP, wyjaśnia: "ELP jest dumne, że po raz kolejny przesunęło granice dzięki tym udanym testom, demonstrując doskonałą wydajność naszych lokomotyw, a także zaangażowanie naszego zespołu i partnerów. Nawet o 40% większa ładowność znacznie poprawi wydajność naszych klientów i zaoferuje przyszłościowe rozwiązania. Cieszymy się na dalszą współpracę z naszymi partnerami w celu zbadania przyszłych możliwości optymalizacji."

"Efekty jazd próbnych w Austrii przekroczyły nasze oczekiwania. Obecnie świętujemy pierwszą lokomotywę, która może ciągnąć ponad 3000 ton w trakcji pojedynczej w Austrii, zgodnie z tabelami obciążeń ÖBB Infra. W każdych warunkach pogodowych wyniki są znakomite" - dodaje Stefan Hofstetter, CTO ELP. "Jesteśmy dumni, że możemy wzmocnić naszą pozycję lidera innowacji".

Wyniki są obecnie przeliczane na nośności i zostaną udostępnione operatorom. W tym samym czasie zbadano i odkryto dalsze potencjały optymalizacyjne, które będą teraz dalej badane przez producentów i dostawców komponentów i włączane do przyszłych ulepszeń.

Dzięki nawet o 40% większej sile pociągowej w porównaniu do standardowych lokomotyw Bo'Bo', ELP po raz kolejny wyznacza standardy w branży.

Więcej o lokomotywach hybrydowych

ELP stawia na innowacyjne sześcioosiowe lokomotywy hybrydowe o mocy do 2,8 MW spalinowe, 9 MW elektryczne i sile pociągowej 500 kN. Standardowo wszystkie pojazdy są wyposażone w system ETCS Baseline 3 dla operacji poziomu 2. Pierwsze lokomotywy ELP EuroDual są eksploatowane na niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Umożliwiają one pracę na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, a także operacje ładunkowo-milowe i manewrowe. Wszystkie lokomotywy podwójne są wyposażone w zdalne sterowanie radiowe.

Od połowy 2023 roku do użytku zostanie wprowadzona druga generacja dwusystemowych lokomotyw ELP, Euro9000, jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do użytku we wszystkich korytarzach europejskich. Jako "klient startowy", European Loc Pool zamówił w maju 2019 roku u Stadlera pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000. Pierwsza wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1,9 MW i elektrycznym o mocy 9 MW przy sile pociągowej 500 kN będzie używana w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii i Szwajcarii. Następnie obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.

European Loc Pool (ELP) jest młodą, innowacyjną firmą leasingową lokomotyw, została założona w maju 2018 roku. Siedziba firmy znajduje się w Frauenfeld w Szwajcarii. ELP zamówiła pierwsze lokomotywy EuroDual w trzecim kwartale 2018 roku Od tego czasu ELP podpisała umowę ramową ze Stadlerem na 100 lokomotyw hybrydowych Co'Co'. Z tej umowy 85 lokomotyw zostało już wydzierżawionych w ramach długoterminowych umów o pełnej obsłudze u ponad 30 operatorów w sześciu krajach. ELP kieruje swoją ofertę do operatorów kolejowych i firm logistycznych w całej Europie i skupia się na nowych innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych. Leasing ELP obejmuje kompleksową ofertę utrzymania i ubezpieczenia, jak również możliwość dostosowania wyglądu zewnętrznego lokomotyw.
ELP jest zaangażowana w zrównoważony rozwój i wykorzystuje zaawansowane technologie, aby zmniejszyć swój wpływ na środowisko, jednocześnie poprawiając wydajność operacyjną. Doświadczony zespół profesjonalistów ELP stawia na pierwszym miejscu bezpieczeństwo, niezawodność i opłacalność, aby przekroczyć oczekiwania klientów.