W sezonie letnim na kolejce waskotorowej obok granicy z Polską dostępne będą dwie lokomotywy.
Krótko po północy druga lokomotywa do eksploatacji na linii wąskotorowej Třemešná na Śląsku - Osoblaha przybyła do Třemešnej po ponad czterech latach. Lokomotywa nie jeździła od ośmiu lat, opuściła linię w listopadzie 2019 roku.
O przyjeździe poinformował David Chovančík z Osoblažskiej kolei wąskotorowej. Lokomotywa nosi numer 705.914-0. Najpierw została wyłączona z eksploatacji w Bohumínie pod koniec 2019 r., a od 2021 r. była modernizowana w Kutnej Horze.
Przybycie lokomotywy nastąpiło kilka tygodni po tym, jak Koleje Czeskie ogłosiły zakończenie naprawy. Kontrakt na modernizację został przyznany CZ LOKO, firmie, która dołączyła do PARI CZ. W tej firmie lokomotywa była remontowana "W sezonie letnim 2024 r. na linii wąskotorowej powinny być dostępne dwie lokomotywy serii 705" - powiedział w lutym Petr Št'ahlavský, rzecznik ČD.
Koleje Czeskie osiągnęły krytyczną sytuację na linii w 2022 r., kiedy nie miały ani jednej sprawnej lokomotywy. Regularne usługi zostały przerwane, kursowały tylko pociągi wycieczkowe i autobusy zastępcze. Sytuacja ta skłoniła gminy do negocjacji w sprawie samodzielnego przejęcia operacji. Oczekuje się, że transakcja dojdzie do skutku jeszcze w tym roku.
Remont obejmował kompletny przegląd wszystkich części lokomotywy, w tym modyfikacje ramy głównej i naprawy skorodowanych części kabiny. Inżynierowie zamontowali zupełnie nowy silnik spalinowy TEDOM TD 242 RV TA 25 242, który spełnia obecne limity emisji Stage IIIA, oraz alternator trakcyjny Siemens.