Nieczytelny rozkład jazdy? Brak tabliczki? Od dzisiaj podstawowe kwestie związane z przystankami, pasażerowie mogą przekazać za pomocą aplikacji w telefonie komórkowym. Zgłoszenie można uzupełnić o zdjęcie czy też zaznaczyć lokalizację problematycznego elementu na planie Poznania. Sygnał dotrze bezpośrednio do odpowiedniej jednostki, a to z kolei przyspieszy proces likwidowania usterki.
Zgłoszenia można przesyłać za pomocą darmowej aplikacji „Interwencje – Poznań”, dostępnej w serwisie Google play. Usługa jest przeznaczona dla urządzeń wyposażonych w system operacyjny Android w wersji 2.1 i wyższej. Można ją pobrać ze strony https://play.google.com/store/apps.
Każdy problem można zilustrować fotografią wykonaną za pomocą urządzenia mobilnego (lub pobraną z galerii urządzenia). Usługa wyposażona jest w system podpowiadania prawidłowych nazw ulic, zintegrowany z cyfrowym planem miasta. Podczas wpisywania zgłoszenia użytkownik może dodać do informacji współrzędne GPS opisywanego miejsca. System umożliwia również identyfikację miejsca poprzez automatyczne przypisanie najbliższego punktu adresowego.
Jest to już kolejny kanał komunikacji z pasażerami. Na początku 2011 roku MPK uruchomiło profil na portalu społecznościowym facebook, który należy do najpopularniejszych wśród krajowych przewoźników. Użytkownicy serwisów twitter.pl i blip.pl także mają dostęp do najnowszych komunikatów dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej w Poznaniu.
Na początku 2012 r. wprowadzono QRkody. Czarno-białe prostokątne grafiki zeskanowane za pomocą aparatu w telefonie komórkowym dają pasażerom dostęp do zawsze aktualnego spisu linii, kursujących z danego przystanku, do komunikatów o zmianach tych linii, a także do informacji o najbliższych punktach sprzedaży biletów.
Możliwość zgłaszania usterek za pośrednictwem telefonu komórkowego to kolejny krok. Udostępnienie tej usługi możliwe jest dzięki współpracy z Miastem Poznań oraz Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym.