Analiza dokumentów związanych z przygotowywanym przetargiem na zakup 19 elektrycznych zespołów trakcyjnych była przedmiotem spotkania samorządowców tworzących Południową Grupę Zakupową.
Pracownicy departamentów urzędów marszałkowskich nadzorujących przewozy kolejowe w Małopolsce, na Podkarpaciu, Śląsku oraz w Świętokrzyskiem, a także operatorów obsługujących przewozy regionalne w trzech województwach (z wyjątkiem Śląska), spotkali się w Kielcach.
Dopracowanie dokumentacji przetargowej
- To jedno z kilku zaplanowanych wcześniej roboczych spotkań, mających na celu sprawdzenie, uporządkowanie i ewentualne naniesienie poprawek do przygotowywanej dokumentacji przetargowej na zakup ezetów w ramach istniejącej Południowej Grupy Zakupowej – poinformował po spotkaniu Mariusz Brzeziński, kierownik Oddziału Przewozów Kolejowych, będącego częścią Departamentu Infrastruktury świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego.
W spotkaniu nie uczestniczył żaden z przedstawicieli firm obsługujących przewozy osobowe na obszarze Śląska, ze względu na złożoną sytuację w tym województwie.
- Nie mniej jednak Śląsk nie wycofuje się z możliwości zakupu taboru. Dopiero później, po rozpisaniu i rozstrzygnięciu przetargu na realizację przewozów, samorząd zdecyduje, który z przewoźników będzie realizował usługę w oparciu o zakupione pojazdy – wyjaśnił Mariusz Brzeziński.
Wkrótce o naprawach i serwisie
Wracając do spotkania - dyskusję zdominowała sprawa tzw. OPZ-u (opisu przedmiotu zamówienia), który jest podstawowym dokumentem zawierającym szczegółową specyfikację przetargową. Zasadniczo strony nie wniosły do niego żadnych uwag.
- Umówiliśmy się, że kolejne spotkanie odbędzie się za mniej więcej półtora tygodnia. Wtedy też będziemy analizować pozostałe dokumenty, w tym opisujące szczegółowo zasady napraw w ramach gwarancji i serwisowania zakupionych pojazdów – poinformował Mariusz Brzeziński. - Chcemy, by do końca listopada lub najpóźniej w pierwszym tygodniu grudnia, przygotowane zostały wszystkie materiały. Następnie prześlemy je do Urzędu Zamówień Publicznych celem sprawdzenia i weryfikacji. Później zostaje jedynie wszczęcie procedury przetargowej – dodał.
Przypomnijmy, że zakup 19 ezetów ma zostać sfinansowany w części z Funduszu Kolejowego oraz Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013, Priorytet VII „Transport przyjazny środowisku”, Działanie 7.1 „Rozwój transportu kolejowego”.