Zarząd singapurskiego transportu lądowego zaakceptował plany ekspansji systemu metra w tym państwie-mieście.
Obecnie łączna długość sieci wynosi 178 kilometrów. Władze Singapuru chciałby powiększyć ją ok. 360 km w 2030 r. W założeniu stacje mają być tak rozmieszczone by droga do nich z 80 proc gospodarstw domowych była nie dłuższa niż 10 minut. Singapurski Masterplan dla transportu lądowego wydany w 2013 roku zakłada wybudowanie w tym celu dwóch nowych linii i wydłużenie trzech już istniejących.
Pierwsza nowa linia (Jurong) o długości 20 km ma być gotowa w 2025 roku. Będzie obejmowała przemysłowy region Jurong łącząc go z dzielnicą mieszkaniową Choa Chu Kang.
Następna linia (Linia Cross Island) będzie miała długość 50 km i będzie łączyć region przemysłowy Jurong z dzielnicą Changi przecinając wszystkie istniejące już linie. Linia ta ma być gotowa w 2030 roku.
Trzecia linia będzie linią obwodową. Ostatni jej odcinek ma zostać uruchomiony w 2025 i będzie biegł między centrum handlowym HarbourFront a zatoką Marina.
Obecnie budowana jest linia „Downtown”. W zamyśle ma ona zostać przedłużona do terenów Expo i połączy się z Linią Regionu Wschodniego.
Kolejna inwestycja dotyczy Linii Północno-Wschodniej, która do 2030 roku zostanie przedłużona w kierunku północnym do stacji Punggol Północ. Ten odcinek będzie budowany jednocześnie z zabudową miejską śródmieścia osady Punggol. Obecnie trwają studia nad możliwością dobudowania nowej stacji na Linii Północ-Południe między stacjami Yishun a Sembawang.
Pierwszy odcinek singapurskiego metra został otwarty w 1987 roku. Obecna sieć składa się z czterech linii i obejmuje niemal cały obszar państwa-miasta, bez zachodnich jego dzielnic. Najgęstszą siecią pokryte jest jednak centrum biznesowe znajdujące się na południowym krańcu wyspy.