Transport miejski Łódź: Herbrand inauguruje rok Tuwima

Łódź: Herbrand inauguruje rok Tuwima

11 maja 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dziś w samo południe Łódź zainauguruje obchody Roku Tuwima! MPK przygotowało do wyjazdu tramwaj Herbrand do występu muzyków zespołu "Rambo Jet". Artyści przez 6 godzin jazdy będą wykonywali utwory inspirowane twórczością Juliana Tuwima.

Łódź:  Herbrand inauguruje rok Tuwima
Fot. mpk.lodz.pl

MPK podaje rozkład, według którego tramwaj będzie przemieszczał się po mieście, jednak informujemy, że ze względu na charakter imprezy godziny odjazdów należy traktować orientacyjnie, gdyż mogą nastąpić pewne zmiany godzin odjazdów z poszczególnych pętli.

Trasa: WIDZEWSKA - Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia - PLAC WOLNOŚCI

Odjazdy z pętli WIDZEWSKA: 11:47 / 12:51 / 13:51 / 14:51 / 15:53 / 16:45*
* dojeżdża do: Narutowicza

Trasa: PLAC WOLNOŚCI - Pomorska, Kilińskiego, Narutowicza, Kopcińskiego, Piłsudskiego - WIDZEWSKA

Odjazdy z PLACU WOLNOŚCI: 11:12 / 12:12 / 13:16 / 14:16 / 15:16 / 16:18

Herbrand GE-58

Wagony tego typu zostały wyprodukowane przez wytwórnię Waggonfabrik AG vormals P. Herbrand & Comp. W Kolonii. Pierwsze wozy przybyły do Łodzi w roku 1909, a w sumie po ulicach miasta jeździło ich 21 sztuk. Charakteryzowały się drewnianą konstrukcją pudła, opartego na czterech stalowych podłużnicach. Całość spoczywała na wózku jezdnym wyposażonym w dwa silniki typu GE58B4, każdy o mocy 23,6 kW. Pomosty, na których mieściło się po siedmiu pasażerów, nie były oszklone. Poszycie ścian bocznych wykonano z blachy stalowej, dach natomiast był w całości drewniany, pokryty masą elastyczną i płótnem nasyconym farbą wodoodporną. Na długości przedziału pasażerskiego znajdowała się skrzynia świetlikowa z wychylnymi okienkami.

Ostatni egzemplarz wozu Herbrand GE-58 skreślono z inwentarza 13.06.1958 r., następnie przebudowano go na wagon doczepny. Dawne wozy silnikowe GE jako doczepy eksploatowano do 1961 r. W 1968 r. przebudowano ostatni ocalały egzemplarz z wozu technicznego na historyczny. Wagon nr 71 był pierwszym pojazdem historycznym w Łodzi. Rolę historycznego pełni do dnia dzisiejszego.

Rok budowy: 1910
Producent: Waggon-Fabrik, A.-G. vorm P. Herbrand & Comp. Köln Ehrenfeld
Długość - 7800 mm 
Szerokość - 2050 mm
Wysokość - 3330 mm
Ciężar własny - 8000 kg

Ilość miejsc siedzących - 20

Typ silnika - GE58B4
Moc silnika - 2 x 23,6 kW
Rozstaw osi - 1800 mm 
Średnica kół tocznych - 800 mm

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Weekendowe atrakcje PR w Białymstoku Weekendowe atrakcje PR w Białymstoku
Następny artykuł Śląskie: będzie konkurs na prezesa KŚ Śląskie: będzie konkurs na prezesa KŚ