Modernizują stacje na trasie Siedlce - Terespol

Modernizują stacje na trasie Siedlce - Terespol

09 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rusza modernizacja stacji Siedlce, Łuków i Międzyrzecz Podlaski. Perony będą bardziej funkcjonalne, powstaną też wygodne przejścia podziemne. Zyskają również kierowcy, którzy skorzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych.

Modernizują stacje na trasie Siedlce - Terespol
Fot. Kamil Piotrowski

Dodatkowo podwyższona zostanie efektywność systemu sterowania. PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły drugi etap modernizacji trasy Siedlce – Terespol – granica państwa. Pierwszy etap pozwolił na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów.

Prowadzona obecnie inwestycja polega przede wszystkim na modernizacji systemów sterowania ruchem oraz łączności. Na przejazdach kolejowo-drogowych zainstalowana zostanie samoczynna sygnalizacja przejazdowa. Stacje Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski zostaną zmodernizowane. Przebudowane zostaną tory i perony, które zostaną podwyższone. W obrębie stacji pojawią się m.in. nowe przejścia podziemne z których będą mogli korzystać niepełnosprawni. Na stacjach przeprowadzone będą również prace modernizacyjne w zakresie obiektów inżynieryjnych, rozjazdów, przejazdów kolejowych, sieci trakcyjnej i budynków służących bezpośrednio utrzymaniu ruchu kolejowego. Inwestycja przyniesie też wiele korzyści dla kierowców, którzy będą mogli skorzystać m.in. z przebudowanych przejazdów kolejowych czy nowego przejazdu pod stacją w Siedlcach. 

Dodatkowo, na stacjach przebudowany zostanie system odprowadzania wody. Wszystkie nowe rozjazdy wyposażone zostaną w nowy system drenażu. Skuteczny system odprowadzania wody zapewnia możliwość sprawnego eksploatowania torów kolejowych przez wiele lat, co pozwala na utrzymanie wysokiej prędkości maksymalnej pociągów.

Aktualnie modernizowane są nastawnie w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Wkrótce ruszy także budowa nastawni w Łukowie, tunelu dla pieszych w Międzyrzecu Podlaskim oraz wiaduktu kolejowego w obrębie stacji Siedlce.

W ramach pierwszego etapu inwestycji, modernizacji poddane zostały odcinki między większymi stacjami na trasie. Przebudowano wszystkie tory, obiekty inżynieryjne – mosty, wiadukty i przepusty, sieć trakcyjną oraz przejazdy kolejowe. Pozwoliło to na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów towarowych do 120 km/h.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap II” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, a jego koszt to prawie 550 mln PLN netto.