Nieprawidłowości na linii średnicowej w Warszawie

Nieprawidłowości na linii średnicowej w Warszawie

24 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Urząd Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii nr 1 Warszawa Centralna - Katowice, linii nr 2 Warszawa Centralna - Terespol oraz linii nr 448 Warszawa Zachodnia - Warszawa Rembertów na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia.

Nieprawidłowości na linii średnicowej w Warszawie
Fot. Dominik Skudlarski

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości w terminie do 30 września 2014 r.

Nieprawidłowości polegały na niespełnieniu warunków technicznych i organizacyjnych dotyczących utrzymania infrastruktury kolejowej poprzez m.in.: eksploatowanie nawierzchni kolejowej przy niezapewnieniu jej stabilności i trwałości oraz niespełnieniu warunków bezpiecznej eksploatacji toru bezstykowego, niewykonanie naprawy ostatecznej pękniętych szyn oraz wymiany szyn zakwalifikowanych do wymiany podczas badań defektoskopowych realizowanych przez zarządcę, warunkujących bezpieczną eksploatację torów bezstykowych oraz niewykonanie wszystkich zaleceń i uwag zawartych w protokołach zaleceń techniczno-eksploatacyjnych zarządcy.

Decyzja o przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego działań kontrolnych w tym zakresie, była podyktowana dużą liczbą przypadków pęknięć szyn we wskazanych powyżej lokalizacjach, które miały miejsce w ostatnim czasie. Następstwem niskiego poziomu utrzymania infrastruktury przez PKP Polskie Linie Kolejowe we wskazanych powyżej lokalizacjach była konieczność czasowego wstrzymywania ruchu pociągów przez zarządcę, co wiązało się z dużą liczbą opóźnień pociągów pasażerskich.