Wyższy poziom bezpieczeństwa na 77 przejazdach kolejowo-drogowych oraz na 54 obiektach inżynieryjnych, większa prędkość i krótszy czas jazdy, to uzyskiwane efekty prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizacji linii kolejowej Rzeszów – Jasło.
Od kwietnia 2014 r. kontynuowane są prace inwestycyjne na torach między Przybówką a Jasłem oraz w Czudcu na linii kolejowej Rzeszów – Jasło. Obejmą między innymi 30 obiektów inżynieryjnych oraz 19 przejazdów kolejowo-drogowych.
W wyniku dotychczasowych prac rewitalizacyjnych na linii Rzeszów – Jasło, 12 stacji i przystanków zyskało już nowe, bardziej przyjazne dla podróżnych perony, m.in. Rzeszów Staroniwa, Boguchwała, Czudec, Strzyżów n/Wisłokiem, Dobrzechów, Frysztak, Przybówka, Zaborów, Kalembina.
Do zmienionego układu torowego dopasowane zostały nowe urządzenia, usprawniające prowadzenie ruchu na podkarpackiej linii. Poziom bezpieczeństwa jest wyższy na 58 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. Rzeszowie, Babicy, Żarnowej oraz na 24 obiektach inżynieryjnych - wiadukcie, mostach i przepustach.
Rewitalizacja linii kolejowej Rzeszów – Jasło przywraca sprawność techniczną wyeksploatowanej infrastruktury, podnosi poziom bezpieczeństwa oraz umożliwi szybsze kursowanie pociągów pasażerskich. Czas przejazdu z Rzeszowa do Jasła będzie krótszy o około 35 minut.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 2 „Infrastruktura Techniczna”.
Fot. PKP PLK