Bramorski: nowoczesny tabor KŚ w ciągu 5 lat

Bramorski: nowoczesny tabor KŚ w ciągu 5 lat

01 grudnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

– Do 2020 r. wszyscy pasażerowie Kolei Śląskich będą podróżować nowoczesnymi składami – to jedno z naszych głównych założeń – deklaruje w rozmowie z „Kurierem Kolejowym” Piotr Bramorski, prezes Kolei Śląskich.

Bramorski: nowoczesny tabor KŚ w ciągu 5 lat
Fot. Patryk Farana

Czy Koleje Śląskie są przygotowane pod względem taboru do realizacji połączeń w nowym rozkładzie jazdy? Iloma jednostkami Państwo dysponują w tej chwili?

Jesteśmy przygotowani do realizacji połączeń w nowym rozkładzie jazdy. W tej chwili dysponujemy 65 jednostkami. Taka liczba pojazdów umożliwi nam bezproblemową realizację połączeń.

Do 2020 r. wszyscy pasażerowie Kolei Śląskich będą podróżować nowoczesnymi składami – to jedno z naszych głównych założeń. W najbliższych latach chcemy pozyskać co najmniej 30 nowych pojazdów, a to umożliwi nam dalszy rozwój i wzrost liczby pasażerów. Zakładamy, że docelowo pozyskamy 6 pojazdów nabytych przez urząd marszałkowski w ramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej. Również co najmniej 10 kolejnych pojazdów powinno nam zostać przekazanych przez województwo - nabytych przez samorząd w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Pozostałe kupią bezpośrednio Koleje Śląskie w drodze przetargu, którego ogłoszenie nastąpi w pierwszej połowie przyszłego roku.

Samorząd województwa planował podpisanie z Kolejami Śląskimi 10 –letniej umowy na świadczenie usług transportu publicznego na terenie województwa śląskiego. Czy rzeczywiście doszło do podpisania tej umowy i na jakich zasadach?

Latem Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ogłosił zamiar bezpośredniego zawarcia umowy na świadczenie usług transportu publicznego na terenie województwa śląskiego. Umowa miałaby zostać zawarta w przyszłym roku z Kolejami Śląskimi na okres od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2025 r. Zakres umowy będzie uzależniony od woli i planów naszego właściciela. Jej zawarcie usprawniłoby pozyskiwanie przez nas nowoczesnych pojazdów i rozwój zaplecza utrzymaniowo-naprawczego.

Cały wywiad z prezesem Kolei Śląskich można przeczytać w nr 25/26 „Kuriera Kolejowego”.