Od środy, 3 grudnia br. PKP Intercity zmienia zasady przyznawania odszkodowań za opóźnione pociągi. Pasażerowie będą mogli ubiegać się o rekompensaty, które mogą wynieść nawet 50 proc. opłaty za przejazd.
Do tej pory o odszkodowanie mogli ubiegać się tylko pasażerowie podróżujący pociągami Express InterCity oraz pociągami międzynarodowymi kursującymi do państw UE. Od 4 grudnia te same zasady obowiązywać będą we wszystkich krajowych pociągach uruchamianych przez przewoźnika, również w pociągach Express InterCity Premium oraz InterCity.
Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50 proc.
O odszkodowania mogą ubiegać się również pasażerowie z biletami okresowymi. Osoby podróżujące opóźnionym pociągiem, chcące złożyć reklamację powinny pamiętać, aby dołączyć do niej poświadczenie od konduktora o opóźnieniu oraz bilet. Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie, jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.