Regulacje Rzecznik Praw Pasażera przy UTK najpóźniej w lipcu

Rzecznik Praw Pasażera przy UTK najpóźniej w lipcu

16 stycznia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Już za pół roku pasażerowie będą mogli rozwiązywać wszelkie spory z przewoźnikami kolejowymi i dochodzić swoich racji z pomocą powołanego przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Rzecznika Praw Pasażera.

Rzecznik Praw Pasażera przy UTK najpóźniej w lipcu
Fot. Rafał Wilgusiak

Maksymalnie do lipca 2015 r. państwa członkowskie Unii Europejskiej mają obowiązek wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/11/UE z 21 maja 2013 r. w sprawie alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE. Po jej wejściu w życie podróżni będą mogli dochodzić swoich roszczeń poprzez polubowne metody rozstrzygania sporów. Na razie niezadowolonym z usług pasażerom pozostaje złożenie reklamacji, bądź skargi.