Transport miejski Warszawskie metro rusza na zachód. Wydano pierwsze pozwolenie na budowę

Warszawskie metro rusza na zachód. Wydano pierwsze pozwolenie na budowę

19 września 2016 | Źródło: Urząd Miasta Warszawy
PODZIEL SIĘ

Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji Księcia Janusza na zachodnim odcinku II linii metra. To pierwsze z sześciu pozwoleń potrzebnych do rozbudowy II linii metra na zachód – konieczne są jeszcze pozwolenia na budowę dwóch stacji (Płocka i Młynów) i trzech wentylatorni.

Warszawskie metro rusza na zachód. Wydano pierwsze pozwolenie na budowę
Fot. Arch. Kuriera Kolejowego

– To przede wszystkim dobra wiadomość dla mieszkańców Woli, ale nie tylko, również dla pozostałych mieszkańców Warszawy, turystów oraz wszystkich, którzy odwiedzą nasze piękne miasto – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz. – Sądzę, że jeszcze tylko kilka tygodni minie i ruszymy pełną parą z rozbudową metra na zachód – dodała.

Zachodni odcinek II linii metra to ok. 3,4 km podziemnej kolei od stacji Rodno Daszyńskiego. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Wykonawcą będzie wybrana w przetargu turecka firma Gülermak. Kwota kontraktu wynosi 1,14 mld zł brutto.

Trwa już budowa przedłużenia II linii z Dworca Wileńskiego w kierunku północno wschodnim. Tu powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Umowę z wykonawcą podpisano 11 marca, prace w terenie rozpoczęły się w końcu kwietnia. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1,06 mld zł brutto. Budowa potrwa 38 miesięcy.