LEO Express kupuje trzy EZT, w planie 30 kolejnych

LEO Express kupuje trzy EZT, w planie 30 kolejnych

27 września 2016 | Źródło: LEO Express
PODZIEL SIĘ

LEO Express rozpoczyna współpracę z CRRC zamawiając trzy nowe EZT oraz podpisując umowę ramową na 30 kolejnych. Będą one skierowane na środkowoeuropejske trasy komercyjne, jak również w ramach ewentualnych koncesji.

LEO Express kupuje trzy EZT, w planie 30 kolejnych
Fot. LEO Express

Nowe jednostki będą skierowane zarówno na otwarty rynek komercyjny, jak również na trasy zamawiane poprzez administrację państwową lub samorządy. Uruchomienie pierwszych trzech EZT planowane jest na połowę 2018 roku.

Zamówienie jest reakcją LEO Express na podpisany niedawno przez Komisję Europejską 4. pakiet kolejowy, a także gwarantowaną przez Unię Europejską swobodę świadczenia usług oraz otwarcie rynku dla usług koncesyjnych.

– Jako globalny lider w produkcji sprzętu kolejowego, jesteśmy pełni nadziei, ponieważ jest to nasz pierwszy kontrakt z firmą LEO Express, która jest niewątpliwym liderem innowacji w Unii Europejskiej. Rynek europejski stanowi ogromną szansę dla chińskiej myśli technicznej, dlatego CRRC ZELC dołoży wszelkich starań, nakładów środków oraz pracy, by rozszerzyć swoją działalność na tym rynku. Mamy również nadzieję, że ten projekt jest pierwszym z wielu wspólnych działań z firmą LEO Express – wyjaśnia CEO firmy CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd., Pan Zhou.

CEO firmy LEO Express w Europie, Peter Köhler dodaje: – Współpraca z CRRC ZELC pozwoli nam stworzyć zupełnie nową koncepcję usług kolejowych. CRRC ZELC zadziwili nas swoimi rozwiązaniami technologicznymi, solidnością, a także chęcią współpracy z naszymi inżynierami, której owocem jest zupełnie nowa generacja taboru kolejowego, która najlepiej odpowiada na potrzeby naszych pasażerów. Nowe pociągi zostaną wyposażone w liczne nowinki technologiczne, autorsko opracowane przez LEO Express.

– Chcemy zostać bezkonkurencyjnym liderem w międzynarodowym transporcie multimodalnym – przekonuje Leoš Novotný, prezes grupy LEO,. – Kluczem do osiągnięcia tego celu jest przeprowadzenie innowacyjnej zmiany w sektorze kolejowym, poprzez płynne połączenie go z innymi formami transportu. Indywidualne podróże samochodem, nie są rozwiązaniem, na które stawiamy. Kolei potrzebna jest szybka, ale i mądrze przeprowadzona modernizacja oraz otwarcie, które zapewni jej bezkonkurencyjność w przyszłości. Jesteśmy pewni, że wybierając CRRC ZELC wybraliśmy właściwego partnera biznesowego.