Cztery oferty wpłynęły w przetargu na modernizację linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. Inwestycja ma pozwolić na przywrócenie ruchu pasażerskiego, który zawieszono tu kilkanaście lat temu.
PKP Polskie Linie Kolejowe podały informację z otwarcia ofert w przetargu na modernizację odcinka linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów. Jest to jednotorowa linia łącząca Legnicę z Koleją Nadodrzańską. Linia ta przechodzi przez Zagłębie Miedziowe i odgrywa istotną rolę w transporcie miedzi i rud.
Modernizacja linii 289 oprócz poprawy warunku transportu towarów pozwolić ma na przywrócenie kolei pasażerskiej w Zagłębiu Miedziowym. Połączenia pasażerskie zawieszono tu w 2004 r. Koleje Dolnośląskie rozważają połączenie z Wrocławia przez Legnicę do Lubina i Głogowa. Docelowo prędkość pociągów pasażerskich na tym odcinku ma wynieść 120 km/h. W ramach inwestycji zrewitalizowane mają być stacje i przystanki kolejowe, oraz powstanie nowy przystanek Lubin Stadion.
Przetarg prowadzony jest w formule "Zaprojektuj i buduj". Wykonawca wymieni podtorze i tory, zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. Ponadto przewidziano modernizację peronów i małej architektury na stacjach i przystankach.
PLK planuje wydać na inwestycję 298 mln zł. Poniżej przedstawiamy listę złożonych ofert wraz z ich wartościami brutto:
- Konsorcjum Track Tec i Infrakol – 230 mln zł
- Torpol – 233,6 mln zł
- Trakcja PRKiI – 244,5 mln zł
- ZUE – 272,4 mln zł