Stacja Gliwice Port ma już nowe tory

Stacja Gliwice Port ma już nowe tory

12 stycznia 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Ponad 32 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe SA na przebudowę stacji Gliwice Port. Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace zwiększą przepustowość stacji i  możliwość obsługi składów towarowych. Więcej ładunków z torów przejmie żegluga, korzystająca z Kanału Gliwickiego i Odry.

Stacja Gliwice Port ma już nowe tory
Fot. PKP PLK

Na stacji już zostały wybudowane 3 tory stacyjne oraz 5 torów dojazdowych do czynnych bocznic kolejowych. Wykonawca rozpoczyna kolejny etap - budowę 3 torów stacyjnych oraz toru dojazdowego do bocznicy.

Stacja Gliwice Port po modernizacji przejmie dłuższe składy pociągów do długości 800 metrów. Zapewniona będzie lepsza obsługa Śląskiego Centrum Logistyki i transportu węgla Odrą.

PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują układ torów głównych i dodatkowych. Będzie m.in. 6 torów dojazdowych do bocznic kolejowych. Przebudowa stacji Gliwice Port obejmuje także sieć trakcyjną. Zmodernizowane będą nastawnie i zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. PLK wykorzysta do obsługi pociągów nowoczesny komputerowy systemem sterowania. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Przebudowa infrastruktury dla linii towarowych

Jednym z głównych celów zarządcy infrastruktury kolejowej w obecnej perspektywie jest poprawa warunków dla transportu towarowego.

- Dzięki realizowanym i przygotowywanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA inwestycjom, m.in. remontom i modernizacjom wyjazdów ze Śląska, dojazdów do portów, znacząco poprawia się stan infrastruktury dla przewoźników towarowych. Na czas inwestycji PLK przygotowują trasy objazdowe i szczegółowo ustalają harmonogram prac utrzymaniowych – mówi Marek Olkiewicz wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Inwestycje korzystnie wpłyną na sprawność transportu kolejowego jako ekologicznego i konkurencyjnego środka przewozu towarów.

Zadanie „Przebudowa stacji Gliwice Port z dostosowaniem torów do długości min. 800 m”. jest zadaniem dwuletnim o wartości 32,3 mln zł, finansowanym, ze środków budżetowych. Zakończenie robót planowane jest w listopadzie 2018 r.