Trwa modernizacja linii Czempiń – Rawicz. PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach projektu zmodernizują perony na 5 stacjach i 6 przystankach. Będzie 7 nowych bezkolizyjnych skrzyżowań.
Przedłużenie przejścia, udogodnienie dla mieszkańców, łączyło się z rozszerzeniem prac na stacji Leszno. Dodatkowe roboty i uzgodnienia, związane z przedłużeniem tunelu wymagały korekty harmonogramu robót. Niezbędne było także uzyskanie pozwolenia na budowę. Zmiany związane z budową przejścia wprowadzono na wniosek Miasta.
Nowe perony między Czempiniem a Lesznem
Na koniec czerwca na szlaku Stare Bojanowo - Przysieka Stara – Kościan planowane jest zakończenie prac w jednym torze (nr 1). Na trasie są już zamontowane podkłady i szyny. Widać nowe przepusty. Rozwieszana jest sieć trakcyjna. Na stacjach budowane są nowe perony, dostosowane także dla osób o ograniczonej mobilności. Kolejny etap prac obejmie drugi tor (nr2). Wówczas pociągi będą kursować po nowym torze.
W Rawiczu tunelem na nowy peron i przejazd pod torami
Na stacji w Rawiczu budowany jest nowy peron wyspowy. Bezpieczną komunikację zapewni nowe przejście podziemne. Stacja z komfortowymi peronami i windą będzie dostępna dla osób o ograniczonej mobilności. W mieście zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Przejazd w poziomie torów zastąpi wiadukt kolejowy na ul. Piłsudskiego.
Na odcinku od granicy województwa dolnośląskiego do Rawicza modernizowany jest jeden z dwóch torów (nr 2). Ze względu ograniczone możliwości kursowania składów, obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Jest ona już ujęta w rozkładzie jazdy. Szczegółowe informacje podają także przewoźnicy.
Na stacji w Bojanowie będą dwa nowe perony. Obsługę pasażerów ułatwi winda oraz nowe przejście podziemne. Modernizowane są także tory.
Na szlaku Bojanowo – Rydzyna - Leszno budowane są nowe perony w Kaczkowie i Rydzynie. Na tym odcinku modernizowany jest także jeden z dwóch torów. Zakończenie prac przy torze zaplanowano na 3 kwartał br. W kolejnym etapie modernizowany będzie drugi tor.