PLK modernizują przystanki w Jeleniej Górze

PLK modernizują przystanki w Jeleniej Górze

26 listopada 2018 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Na stacji Jelenia Góra Sobieszów podróżni zaczęli korzystać z nowego peronu. Budowany jest przystanek Jelenia Góra Zabobrze. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują także przystanek Jelenia Góra Przemysłowa zmodernizują przystanek Jelenia Góra Cieplice. 

PLK modernizują przystanki w Jeleniej Górze
Fot. PKP PLK

Na stacji w Jeleniej Górze Sobieszów podróżni już od tygodnia mogą korzystać z nowego, peronu nr 2. Obiekt o długości 150 m ma nową nawierzchnie i jest prawie dwukrotnie wyższy od poprzedniego, co zapewnia wygodny dostęp do pociągów. Przebudowany został też tor oraz konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Obecnie przebudowywany jest peronu nr 1.

Przystanek Jelenia Góra Zabobrze powstaje pomiędzy stacjami Jelenia Góra i Jelenia Góra Zachodnia. Aktualnie trwają prace w okolicach wiaduktu na Alei Jana Pawła II. Widać już kształty dwóch nowych 150-metrowych peronów. Przebudowane zostały tory i zamontowano nowe rozjazdy. Dojścia do peronów będą poprowadzone od ulic Grunwaldzkiej i Paderewskiego. Przejście w poziomie szyn pomiędzy peronami zostanie zabezpieczone rogatkami, będzie także wyposażone w monitoring.

Drugi nowy przystanek, Jelenia Góra Przemysłowa budowany jest pomiędzy Jelenią Górą Zachodnią i Jelenią Górą Cieplicami. Powstaje 150 m peron, do którego będzie prowadził chodnik od ul. Spółdzielczej i ul. Karola Miarki. Przejście przez tory będzie zabezpieczone automatycznymi urządzeniami rogatkowymi.

Na przystanku Jelenia Góra Cieplice nowy peron budowany jest bliżej przejazdu kolejowego przy ul. Lubańskiej. Takie rozwiązanie skróci mieszkańcom dojście na przystanek.

Na wszystkich stacjach i przystankach objętych pracami zostanie wybudowanych 6 nowych peronów. Zostaną one wyposażone w wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Zamontowane będzie nowe oświetlenie, a dojścia będą dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. 

Przebudowa peronów łączy się z montażem nowych torów i sieci trakcyjnej. Wymienione będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zakres robót obejmuje też prace na 2 wiaduktach  (nad ul. Drzymały i ul. Osiedle Robotnicze) i moście nad Bobrem. 

Projekt: „Budowa przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej Wrocław – Jelenia Góra nr 274 i 311 / Kolei Aglomeracyjnej” realizowany jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Kończą się prace na linii z Cieszyna do Zebrzydowic Kończą się prace na linii z Cieszyna do Zebrzydowic
Następny artykuł Koleje Białoruskie chcą kupić 50 składów pasażerskich Koleje Białoruskie chcą kupić 50 składów pasażerskich