Prezes UTK utrzymał w mocy decyzje stwierdzające, że Przewozy Regionalne, Arriva RP oraz Koleje Dolnośląskie naruszyły przepisy z zakresu kolejnictwa, korzystając ze stacji pasażerskich zarządzanych przez PKP bez zawartej umowy i nie uiszczając należnych opłat.
W składanych wnioskach o ponowne rozpatrzenie sprawy wielokrotnie pojawiało się odwołanie do wyroku z 10 lipca 2019 r., w którym Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że perony należy kwalifikować jako infrastrukturę kolejową, za którą pobierana powinna być opłata za minimalny dostęp. Wyrok ten jednak nie zwalnia przewoźników z obowiązku zawierania umów na dostęp do stacji pasażerskich w części dotyczącej dworców kolejowych. Sama kwestia prawidłowej kwalifikacji infrastruktury peronowej, mogąca mieć wpływ na wysokość opłat za korzystanie ze stacji pasażerskich, jest przedmiotem odrębnych postępowań prowadzonych przez Prezesa UTK.
Z treścią decyzji mogą się Państwo zapoznać w Dzienniku Urzędowym Prezesa UTK pod numerami 33, 35 i 37.