Alstom i VMS prezentują w Niemczech nowy pociąg elektryczny zasilany bateryjnie.

Alstom i VMS prezentują w Niemczech nowy pociąg elektryczny zasilany bateryjnie.

21 sierpnia 2023 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, oraz władze transportowe Saksonii Środkowej - Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS)  Saksonii, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), zaprezentowały dziś w Chemnitz (Niemcy) nowy pociąg na baterie. 

 

Alstom i VMS prezentują w Niemczech nowy pociąg elektryczny zasilany bateryjnie.
Fot. Alstom

 

Nowy pociąg zasilany bateryjnie opracowany przez Alstom. Łącznie jedenaście pociągów Coradia Continental z napędem bateryjnym  zostało zamówionych przez VMS. Pociągi te wejdą do eksploatacji w 2024 r. na linii Chemnitz-Lipsk.  Müslüm Yakisan, prezes Alstom Region DACH: "Ambicją Alstom jest bycie światowym liderem w zakresie  zrównoważonej mobilności, redukując emisje i zanieczyszczenia w eksploatacji bez sieci trakcyjnej.

Prezentacja  pierwszego pociągu zasilanego bateryjnie opracowanego przez Alstom jest ważnym krokiem w tym kierunku. Dzięki pociągowi Coradia iLint, Alstom ma również w swoim portfolio pierwszy na świecie pociąg wodorowy w służbie komercyjnej.  Dzięki pociągom wodorowym i akumulatorowym Alstom oferuje swoim klientom dwa przyjazne dla środowiska alternatywne rozwiązania napędowe dla kolei. 

 

Fot. Alstom 

 

Pociąg akumulatorowo-elektryczny Coradia Continental ma zasięg do 120 kilometrów i może być eksploatowany pod siecią trakcyjną, jak również na niezelektryfikowanych odcinkach linii. Trójwagonowe pociągi mają 56 metrów długości  i mieszczą 150 pasażerów. W trybie bateryjnym osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Pojemność  wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych jest obliczona tak, aby zagwarantować pracę bez sieci trakcyjnej na linii Chemnitz-Lipsk.  Chemnitz-Lipsk bez uszczerbku dla wydajności i komfortu pasażerów. Niemieckie zakłady w Salzgitter i Mannheim są zaangażowane w produkcję pociągów akumulatorowych. Podsystem trakcji akumulatorowej został zaprojektowany i dostarczony przez zakład Alstom w Tarbes, światowe centrum w dziedzinie ekologicznych systemów trakcyjnych. 

 

Fot. Alstom 

 

Kompletne portfolio rozwiązań o zerowej bezpośredniej emisji dwutlenku węgla Alstom oferuje największe i najbardziej kompletne portfolio technologii trakcyjnych o zerowej bezpośredniej emisji dwutlenku węgla.  Od wodorowych ogniw paliwowych po bateryjne i elektryczne. Wprowadzona w 2016 roku Coradia iLint jest  pierwszym i jedynym na świecie działającym pociągiem pasażerskim napędzanym wodorem. Ten ekologiczny pociąg jest  cichy i emituje tylko wodę. Alstom opracował również rozwiązania w zakresie trakcji akumulatorowej dla wielu platform. Aby obsługiwać krótsze niezelektryfikowane linie.  

 

Fot. Alstom