Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, oraz władze transportowe Saksonii Środkowej - Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS) Saksonii, Verkehrsverbund Mittelsachsen (VMS), zaprezentowały dziś w Chemnitz (Niemcy) nowy pociąg na baterie.
Nowy pociąg zasilany bateryjnie opracowany przez Alstom. Łącznie jedenaście pociągów Coradia Continental z napędem bateryjnym zostało zamówionych przez VMS. Pociągi te wejdą do eksploatacji w 2024 r. na linii Chemnitz-Lipsk. Müslüm Yakisan, prezes Alstom Region DACH: "Ambicją Alstom jest bycie światowym liderem w zakresie zrównoważonej mobilności, redukując emisje i zanieczyszczenia w eksploatacji bez sieci trakcyjnej.
Prezentacja pierwszego pociągu zasilanego bateryjnie opracowanego przez Alstom jest ważnym krokiem w tym kierunku. Dzięki pociągowi Coradia iLint, Alstom ma również w swoim portfolio pierwszy na świecie pociąg wodorowy w służbie komercyjnej. Dzięki pociągom wodorowym i akumulatorowym Alstom oferuje swoim klientom dwa przyjazne dla środowiska alternatywne rozwiązania napędowe dla kolei.
Pociąg akumulatorowo-elektryczny Coradia Continental ma zasięg do 120 kilometrów i może być eksploatowany pod siecią trakcyjną, jak również na niezelektryfikowanych odcinkach linii. Trójwagonowe pociągi mają 56 metrów długości i mieszczą 150 pasażerów. W trybie bateryjnym osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Pojemność wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych jest obliczona tak, aby zagwarantować pracę bez sieci trakcyjnej na linii Chemnitz-Lipsk. Chemnitz-Lipsk bez uszczerbku dla wydajności i komfortu pasażerów. Niemieckie zakłady w Salzgitter i Mannheim są zaangażowane w produkcję pociągów akumulatorowych. Podsystem trakcji akumulatorowej został zaprojektowany i dostarczony przez zakład Alstom w Tarbes, światowe centrum w dziedzinie ekologicznych systemów trakcyjnych.
Kompletne portfolio rozwiązań o zerowej bezpośredniej emisji dwutlenku węgla Alstom oferuje największe i najbardziej kompletne portfolio technologii trakcyjnych o zerowej bezpośredniej emisji dwutlenku węgla. Od wodorowych ogniw paliwowych po bateryjne i elektryczne. Wprowadzona w 2016 roku Coradia iLint jest pierwszym i jedynym na świecie działającym pociągiem pasażerskim napędzanym wodorem. Ten ekologiczny pociąg jest cichy i emituje tylko wodę. Alstom opracował również rozwiązania w zakresie trakcji akumulatorowej dla wielu platform. Aby obsługiwać krótsze niezelektryfikowane linie.