Na tegorocznych targach InnoTrans w morzu kolejowych nowości wyraźnie widoczne były pojazdy polskich producentów. W najnowszym numerze „Kuriera Kolejowego” relacjonujemy, co działo się na największych targach kolejowych w Europie.
Premiera lokomotyw Griffin oraz Gama, pokaz składów Inspiro dla metra, a przede wszystkim kontrakt Pesy z Deutsche Bahn na dostawę 470 pociągów spalinowych – na tegorocznych targach InnoTrans uwagę przykuwały polskie akcenty. W najnowszym numerze „Kuriera Kolejowego” (nr 40) w artykule „Premiery na europejskich torach” piszemy nie tylko o polskich prezentacjach i wydarzeniach ale też o najszybszych pociągach wystawianych na InnoTrans: włoskim pociągu Frecciarossa 1000 oraz hiszpańskim Talgo Avril.
Zerkając na europejskie tory nie zapominamy o polskiej kolei. W relacji z debaty „Lunch z Kurierem” zastanawiamy się, co jest przyczyną tak ogromnej skali kradzieży infrastruktury na polskich torach: zbyt łagodne przepisy, brak kar dla sprawców kradzieży czy niewrażliwe społeczeństwo? Przytaczamy też wypowiedzi uczestników dyskusji, który mówią o przykładach sposobach walki ze złodziejami infrastruktury stosowanymi w innych krajach i zastanawiają się czy warto te metody przenieść na polski grunt.
W artykule „Diagności w Zawierciu” piszemy o międzynarodowym spotkaniu przedstawicieli diagnostyki infrastruktury szynowej i prezentowanych tam technologiach, a w tekście „PNI: upadek” informujemy o decyzji sądu wobec PNI i o tym co to oznacza dla firm, które dotychczas ze spółką współpracowały.
Zobacz co w najnowszym numerze Kuriera
Zapraszamy do lektury!