W zeszłą sobotę wieczorem maszyna drążąca znalazła się już za ul. Emilii Plater i rozkruszyła betonową ścianę szczelinową wentylatorni V11. Pokonanie dystansu 115 m między wschodnią ścianą komory rozjazdu a zachodnią powyższego obiektu zajęło jej 4 doby.
Operacja wejścia tarczy do wnętrza wentylatorni szlakowej trwała około godziny. Wspomniana komora rozjazdu, zlokalizowana tuż za budowaną stacją Rondo ONZ, posłuży do przekierowania pociągów poruszających się torem północnym na tor południowy. Pozwoli to przeprawić przyszłe składy łącznikiem technicznym w kierunku stacji techniczno-postojowej Kabaty.
Wentylatornia szlakowa to z kolei obiekt służący do obustronnej wymiany powietrza między tunelami a powierzchnią ziemi. Spełni również dodatkowe zadanie – dzięki niej możliwa będzie ewakuacja bezpośrednio z wnętrza tuneli.
Jeszcze przed pojawieniem się tarczy wykonawca zbroił i betonował płytę fundamentową wentylatorni szlakowej.