Transport miejski Metro: postęp prac na torach odstawczych

Metro: postęp prac na torach odstawczych

21 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Stacja Rondo Daszyńskiego wraz z torami odstawczymi to obiekt o długości ponad 400 m i głębokości 15 m. Zachodnia część placu to miejsce, gdzie w przyszłości pociągi będą oczekiwać na wjazd na linię, zawracać, a także przechodzić drobne przeglądy.

Metro: postęp prac na torach odstawczych
Fot. M. Żuchowski

Płyta fundamentowa torów odstawczych, która zamknie cały obiekt, jest wykonana w 50 proc. – powstało 21 ze składających się na nią 42 sekcji. Dla bezpieczeństwa, każda z prawie 7-metrowych sekcji jest wykonywana osobno, a kolejną można wykonać dopiero kiedy użyty beton osiągnie wystarczającą wytrzymałość. By jednak przyspieszyć proces wykonywania fundamentu obiektu, prace prowadzone są na trzech osobnych frontach.

Równocześnie powstają prostokątne słupy nośne, które zastąpią tymczasowe barety. Słupy mają wymiary 0,6 x 1,2 m na poziomie – 1 i 0,6 x 0,9 m na poziomie – 2. W sumie stropy torów odstawczych utrzymywać się będą na 124 takich słupach.

Rozpoczęły się także prace pod wykonanie tzw. podperonia, czyli konstrukcji nośnej peronu. Na torach odstawczych służyć on będzie załodze obsługującej obiekt. Powstaje też wyjście ewakuacyjne E1 oraz klatka schodowa. Łącznie daje to dwa wyjścia ewakuacyjne na całej długości korpusu torów odstawczych.

Trwają również prace, które zaplanowano na czas postoju tarcz TBM. Ich postęp wyraźnie widać w sąsiadującym z torami odstawczymi korpusie stacji. Zakończone zostało tutaj zamykanie otworu technologicznego po stronie toru południowego, który posłużył do umiejscowienia w szybie TBM Anna. Teraz zasklepiany jest ten znajdujący się po stronie toru północnego.

Zobacz galerię zdjęć z budowy stacji Rondo Daszyńskiego.