Dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na modernizację dwóch odcinków linii nr 131 Chorzów Batory - Tczew na Górnym Śląsku. Najniższą cenę przedstawiło konsorcjum złożone z Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom oraz Przedsiębiorstwa Remontowo-Budowlanego Tor, które zaproponowało 64,11 mln zł.
Kontrakt przewiduje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, polegających m.in. na wymianie nawierzchni kolejowej, wymianie rozjazdów, przebudowie nawierzchni na przejazdach kolejowych i rewitalizacji obiektów inżynieryjnych. W ramach tych prac zostanie również kompleksowo przebudowana sieć trakcyjna na odcinku Kalety – Strzebiń.
W przetargu PKP Polskie Linie Kolejowe zastosowały kryterium najniższej ceny. Do zarządcy wpłynęły oferty od:
- Konsorcjum złożone Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom oraz Przedsiębiorstwa Remontowo-Budowlanego Tor - 64,11 mln zł,
- Eiffage Polska Koleje - 65,52 mln zł,
- Porr Polska - 65,87 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol - 68,55 mln zł,
- Torpol - 70,21 mln zł,
- Konsorcjum OHL ZS Czechy i OHL ZS Polska - 71 mln zł,
- Vias y Construcciones - 75,85 mln zł,
- Kolejowe Zakłady Automatyki z Katowic - 78,73 mln zł,
- Konsorcjum w składzie Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane Armeks - 90,74 mln zł.
Zakończenie inwestycji ma nastąpić do 30 listopada 2013 r. Rewitalizacja linii kolejowej pozwoli na przywrócenie jej parametrów techniczno - eksploatacyjnych oraz prędkości rozkładowej 120 km/h. Obecnie prędkość rozkładowa wynosi około 50-60 km/h. Zaplanowane prace umożliwią skrócenie czas przejazdu na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń o około 24 minuty.