Zgodnie z planami Urzędu Transportu Kolejowego minimalny limit ubezpieczenia OC dla przewoźników będzie wynosił 100 mln zł. Przytłaczająca większość firm operujących na rynku może nie spełnić tego kryterium – ocenia „Puls Biznesu”.
Jak podaje gazeta, tylko 5 z 58 firm działających na rynku ma polisę droższą niż 50 mln zł. Natomiast 25 z 58 licencjonowanych przewoźników kolejowych ma ubezpieczenie o sumie gwarancyjnej niższej niż 5 mln zł. Nowe regulacje oznaczają wzrost składki co przełoży się na kondycję finansową przedsiębiorstw.
W jaki sposób one sobie z tym poradzą? Najprawdopodobniej większość przewoźników pasażerskich przerzuci koszty na samorządy. Jeżeli chodzi o spółki zajmujące się przewozem towarów to limity UTK spełnia obecnie PKP Cargo. Wiadomo też, że PKP Intercity ma ubezpieczenie na poziomie 90 mln zł.