Dragon sprawdził się w eksploatacji Lotos Kolej

Dragon sprawdził się w eksploatacji Lotos Kolej

26 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Rok po oddaniu do eksploatacji lokomotyw Dragon, zarówno producent Newag, jak i nabywca Lotos Kolej, mogą pochwalić się doskonałymi wynikami.

Dragon sprawdził się w eksploatacji Lotos Kolej
Fot. Lotos Kolej

W ciągu minionego roku lokomotywy przejechały ponad 850 tys. km, a ich średni współczynnik niezawodności wyniósł 99,3 proc. Jest to najwyższy światowy standard. Taki wynik uzyskany w pierwszym roku eksploatacji oznacza, że producentowi udało się uniknąć istotnych „chorób wieku dziecięcego”.

–  Od momentu podpisania umów na seryjną dostawę lokomotyw postawiliśmy na bezkompromisową jakość i najwyższe standardy obowiązujące na rynku. Konsekwentnie wprowadzane zmiany organizacyjne w obszarze konstruowania, wytwarzania i współpracy z dostawcami pozwoliły nam na osiągnięcie tego celu – mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes Newagu. – Dzisiejsze zadowolenie Lotos Kolej i STK z lokomotyw Dragon jest dla nas najlepszą nagrodą za włożony wysiłek i mobilizuje do dalszej pracy.

Lotos Kolej bardzo efektywnie wykorzystuje nowe lokomotywy osiągając średnie przebiegi na poziomie 11 400 km/m-c.

– Aby zapewnić dynamiczny rozwój spółce, na niezwykle konkurencyjnym rynku, musimy stale inwestować, przede wszystkim w tabor – podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. – Lokomotywa E6ACT Dragon sprawdziła się w eksploatacji Lotos Kolej. To elektrowóz stworzony do pracy na polskich torach. Dzięki jego eksploatacji możemy z powodzeniem realizować przewozy ciężkich pociągów na długich trasach.

Dragony to pierwsze od 25 lat, 6-osiowe lokomotywy elektryczne zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. Lokomotywy te, o mocy 5 MW, przystosowane są do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. Charakteryzują się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem oraz przede wszystkim bezawaryjnością. Dzięki budowie modułowej, w zależności od potrzeb klientów, mogą być wyposażone w dodatkowy napęd spalinowy (opcja „dual power”), oraz opcję „max load” czyli zwiększenie siły pociągowej do 450 kN.

Dragony zaczynają zdobywać coraz większe zaufanie klientów. Miesiąc temu Freightliner PL zamówił w Newagu 5 lokomotyw wyposażonych dodatkowo w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile).