Koleje Śląskie: spada liczba niezadowolonych klientów

Koleje Śląskie: spada liczba niezadowolonych klientów

02 września 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pomimo większej liczby pasażerów, liczba skarg i zażaleń składanych przez pasażerów Kolei Śląskich - według danych przewoźnika - spada lub pozostaje na tym samym poziomie – zgodnie z informacjami podanymi przez Urząd Transportu Kolejowego.

Koleje Śląskie: spada liczba niezadowolonych klientów
Fot. Rafał Wilgusiak

Urząd Transportu Kolejowego (UTK) opublikował niedawno raport dotyczący skarg składanych do tej instytucji przez pasażerów w pierwszym półroczu bieżącego roku. W skali kraju liczba pism od niezadowolonych klientów pozostała niemal na tym samym poziomie. W wypadku Kolei Śląskich wartość była dokładnie taka sama (37 skarg). Stało się tak pomimo tego, że liczba klientów wzrosła o prawie 164 tys. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spadła natomiast liczba skarg adresowanych bezpośrednio do śląskiego przewoźnika.

– Łączna liczba skarg, reklamacji i wniosków zgłoszonych do nas w pierwszym półroczu tego roku spadła o blisko 20 proc. w porównaniu do takiego samego okresu w 2014 r. W tym roku ogólna liczba przyjętych spraw wyniosła 814, w ubiegłym roku było to 1022 – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich. – Zdajemy sobie sprawę, w ilu aspektach nasze usługi muszą ulec poprawie, ale cieszy, że powoli poprawia się ocena jakości naszych usług – dodaje.

Najczęściej uwagi zgłaszane przez pasażerów dotyczyły punktualności pociągów, konstrukcji rozkładu jazdy oraz czystości i utrzymania taboru. W stosunku do 2014 r. mniej było zażaleń dotyczących pierwszej i drugiej kategorii. Warto zwrócić uwagę, że większość uwag zgłaszanych w tych obszarach nie wynika z winy przewoźnika, lecz np. z tzw. zdarzeń losowych na torach (m.in. usypy węgla, potrącenia osób postronnych, kradzieże trakcji, przeszkody na torach, spadek napięcia w sieci) oraz z szerokiego zakresu prac remontowo-modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury.

Pasażerowie Kolei Śląskich mogą składać skargi, reklamacje i wnioski osobiście lub korespondencyjnie - przesyłając pismo na adres spółki, w Centrum Obsługi Pasażera na dworcu w Katowicach lub poprzez pocztę elektroniczną (skargi@kolejeslaskie.com).