UTK: zły stan infrastruktrury na linii 16 Łódź Widzew - Kutno

UTK: zły stan infrastruktrury na linii 16 Łódź Widzew - Kutno

14 października 2015 | Autor: AM | Źródło: UTK
PODZIEL SIĘ

W dniach 31 sierpnia – 7 września 2015 r. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę utrzymania infrastruktury, stanu technicznego i  klasyfikacji skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew - Kutno. Szczególną uwagę zwrócono na przejazdy, na których doszło wcześniej do niebezpiecznych zdarzeń.

UTK: zły stan infrastruktrury na linii 16 Łódź Widzew - Kutno
Fot. Google Maps

W wyniku kontroli uznano, że zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe-Zakład Linii Kolejowych w Łodzi, narusza przepisy na stacjach Ozorków, Chociszew i Łęczyca. Nie zostały wykonane roboty zalecone po pomiarach torów w 2014 r., nie przeprowadzono analizy ryzyka związanego z utrzymywaniem na linii dotychczasowych prędkości i nie zostały wymienione szyny.

Stwierdzono też, że na przejazdach kategorii D (bez rogatek, półrogatek oraz bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej) stosowano nieprawidłowe oznakowanie, ponadto obniżone były płyty przejazdowe w stosunku do powierzchni tocznej główki szyny, zanieczyszczone żłobki, uszkodzoną drogę dojazdową. Nie naniesiono także znaków poziomych, zaś słupki wygrodzenia na dojazdach były przechylone i niewidoczne dla kierowców.

Prezes UTK nakazał zarządcy infrastruktury natychmiastowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości oraz  analizę występowania analogicznych nieprawidłowości w innych lokalizacjach oraz w przypadku ich potwierdzenia natychmiastowe usunięcie,
 

W 2014 i 2015 r. Prezes UTK włączył kontrole bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych do priorytetów nadzorczych. W Polsce jest ok. 15 tys. przejazdów, w 2014 r. skontrolowano 235 z nich, a od stycznia do sierpnia 2015 r. 324.