Pomoc dla osób niesłyszących na największych dworcach kolejowych

Pomoc dla osób niesłyszących na największych dworcach kolejowych

12 grudnia 2015 | Źródło: PKP S.A.
PODZIEL SIĘ

PKP S.A. od kilku lat dostosowuje swoje dworce do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na największych obiektach właśnie wprowadzono kolejne udogodnienie. Osoby głuche oraz słabo słyszące mogą teraz łatwiej korzystać z dostępnych na dworcu usług dzięki pomocy Tłumacza Migam.

Pomoc dla osób niesłyszących na największych dworcach kolejowych
Fot. YouTube

PKP S.A., Fundacja Grupy PKP i Migam „RKPK” uruchomiły pilotażowy projekt tłumaczeń języka migowego online. Z rozwiązania, wprowadzonego z myślą o osobach Głuchych i słabo słyszących, można już korzystać na 10 największych dworcach kolejowych. Osoba chcąca uzyskać informację w języku migowym może zgłosić się do InfoDworca – specjalnego punktu dedykowanego pomocy podróżnym. Wystarczy pokazać jego pracownikowi międzynarodowy znak pomocy osobom niesłyszącym. Obsługa InfoDworca udziela wówczas niezbędnej pomocy, dzięki połączeniu z tłumaczem języka migowego online na swoim tablecie.

– Chcemy, żeby dworce kolejowe były przyjazne wszystkim grupom podróżnych. Coraz więcej obiektów jest dostosowywanych do potrzeb osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Likwidujemy bariery architektoniczne, wprowadzamy udogodnienia takie jak windy, pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące czy tablice w języku Braille’a. Współpracujemy również ze Stowarzyszeniem „Integracja”, które przeprowadziło dla nas audyt dworców i wskazało na potrzeby konkretnych rozwiązań. Tłumacze języka migowego to kolejny krok w kierunku poprawy funkcjonalności dworców – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A.

Usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu, w godzinach otwarcia InfoDworców (7.00-21.00). Obecnie można skorzystać z niej na dworcach: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Poznań Główny, Katowice, Kraków Główny, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Wrocław Główny oraz Warszawa Zachodnia. W styczniu do grupy tej dołączą dwa kolejne obiekty: Szczecin Główny i Gliwice.

W dalszej perspektywie usługa może zostać wprowadzona również w pozostałych miejscach związanych z obsługą podróżnych – w kasach i pociągach obsługiwanych przez przewoźnika Grupy PKP.

Szczegółowe informacje o pomocy tłumacza MIGAM można znaleźć na stronie: www.pkp.pl/migam. Dostępny jest również film informacyjny:

Pomoc tłumacza języka migowego to rozwiązanie zaproponowane przez firmę Migam "RKPK" która zwyciężyła w Konkursie na innowacje „Startup Round”, organizowanym w tym roku przez PKP S.A., Fundację Grupy PKP, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i „Business Link Poland”. Założeniem konkursu było opracowanie rozwiązania poprawiającego komfort, dostępność i bezpieczeństwo dworców kolejowych, w szczególności w zakresie osób o ograniczonej mobilności.

W najbliższych miesiącach planowane są kolejne edycje konkursu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP IC wprowadza do oferty Bilet Taniomiastowy nowe kierunki PKP IC wprowadza do oferty Bilet Taniomiastowy nowe kierunki
Następny artykuł Podziemne sztolnie i modra kapusta Podziemne sztolnie i modra kapusta