Nowy regularny serwis kontenerowy w DB Port Szczecin

Nowy regularny serwis kontenerowy w DB Port Szczecin

21 stycznia 2016 | Autor: ARR | Źródło: DB Schenker Rail Polska
PODZIEL SIĘ

Terminal DB Port Szczecin włączony został do siatki połączeń duńskiego operatora Seago Line. Pierwsze zawinięcie statku „India” miało miejsce 12 stycznia br. W ramach cotygodniowego serwisu Sweden Link 2 spółka obsługiwać będzie statki India oraz Neuenfelde o pojemnościach odpowiednio 814 i 868 TEU. Planowo statki zawijać będą do portu Szczecin w każdy wtorek. Poza terminalem DB Port Szczecin statki zawijać będą do portów w Gdańsku, Bremerhaven, Hamburgu, Helsingborgu oraz Aarhus.

 

Nowy regularny serwis kontenerowy w DB Port Szczecin
Fot. port.szczecin.pl

– Dzięki stałej rozbudowie naszego terminala kontenerowego, którego możliwości przeładunkowe wynoszą obecnie do 120 tys. TEU rocznie oraz zakupie nowoczesnego sprzętu do jego obsługi, suwnice STS i nowy dźwig typu Gottwald, szczeciński port staje się atrakcyjnym punktem na głównych trasach transportowych największych oceanicznych armatorów – mówi Paweł Wac, prezes zarządu DB Port Szczecin. – W połączeniu z systemem Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera skrócono i trwa on zwykle kilkanaście minut, a maksymalnie do 4 godzin, świadczona przez nas usługa spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów, czego dowodem jest wzrost przeładunku kontenerów o 11,5% w stosunku do poprzedniego roku – dodaje.

Aktualnie do DB Port Szczecin zawija pięć statków kontenerowych tygodniowo. Poza wspomnianym Seago Line swój serwis dedykowany oferuje także francuski armator CMA-CGM oraz operator feederowy Unifeeder z trzema statkami tygodniowo. Poprzez serwisy dowozowe spółka obsługuje niemal wszystkich największych armatorów oceanicznych. Poza obsługą światowych linii shippingowych w DB Port Szczecin realizowane są dwa serwisy short sea. Pierwszy z nich łączy szczeciński terminal z angielskimi portami Teesport, Immingham, Felixtowe. W ramach drugiego serwisu statki zawijają do norweskich portów Drammen i Moss. W ramach powyższych serwisów statki wypływają ze Szczecina w każdy piątek i sobotę.

DB Port Szczecin świadczy usługi przeładunku kontenerów i drobnicy zjednostkowanej (granity, celuloza, wyroby stalowe, metale nieżelazne, sztuki ciężkie itp.). Posiada regularne liniowe połączenia z portami: Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven, Kłajpeda, Gdynia, Gdańsk, Goetheborg, Helsingborg, Aarhus, Ahus, Halmstadt, Fredericia, Immingham, Felixtowe, Teesport. Stale rozbudowywany terminal kontenerowy posiada możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Nabrzeża portu dysponują szeroką siecią połączeń drogowych i kolejowych. Jako jedyny w Polsce port posiada certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego. Jest też jednym z pierwszych na świecie portów dowozowo-odwozowych, który spełnia standardy Container Security Initiative. Oznacza to, że kontenery eksportowe nie muszą przechodzić dalszej inspekcji w USA.

Przypominamy, że m.in. nt. tendencji wzrostowych w zakresie konteneryzacji przewozów oraz integracji wszystkich gałęzi transportu intermodalnego będą rozmawiać uczestnicy czwartej edycji Forum Transportu Intermodalnego FRACHT, która odbędzie się w dniach 7-8 kwietnia w Gdańsku. Główne tematy tegorocznego spotkania to również finansowanie projektów intermodalnych ze środków nowej perspektywy unijnej oraz nowe rozwiązania technologiczne ułatwiające rozwój tej branży. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z programem konferencji.