Mieszkańcy Warszawy, jadąc do pracy czy szkół, spędzają w środkach komunikacji sporo czasu. Co prawda nikt nie jeździ od pierwszego przystanku do ostatniego na danej trasie, ale zwykle przemieszczanie się w obrębie aglomeracji trwa co najmniej 20 – 25 minut. Dlatego podróżni wiedzą jak istotne jest ułożenie i dostępność siedzeń w pojazdach.
Gdy więc w pierwszych 19WE pojawiły się fotele umieszczone wzdłuż ścian bocznych pojazdu, zaaranżowane jak w wagonach metra ( i stąd nazwa układu ”metro”), odchylne ze spowolnionym zamykaniem – pojawiły się pojedyncze głosy zdumienia. Takie ustawienie krzeseł nie było wcześniej znane. Bardzo szybko jednak warszawiacy polubili „metro”. I bywa, że właśnie te siedzenia wybierają, gdy są wolne, a nie podwójne fotele zabudowane przodem lub tyłem do kierunku jazdy.
W minionym roku, przed mistrzostwami Euro 2012 SKM odebrała sześć pojazdów typu 35WE i dzisiaj dysponuje najnowocześniejszym taborem kolejowym w Polsce. Średnia wieku pociągów przewoźnika oscyluje wynosi dwa lata. Aktualnie spółka eksploatuje 32 elektryczne zespoły trakcyjne.
Za swoje wyniki ekonomiczne oraz innowacyjność SKM otrzymała tytuł Diamentu miesięcznika Forbesa.