Transport miejski Trwa montaż torów na stacji metra Stadion Narodowy

Trwa montaż torów na stacji metra Stadion Narodowy

31 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na płycie fundamentowej stacji Stadion Narodowy trwa demontaż ślepego tunelu, a przy peronie III linii metra widać już pierwszy spośród wszystkich stacji odcinek torowiska, jaki powstał w  obrębie samej stacji.

Trwa montaż torów na stacji metra Stadion Narodowy
Fot. budowametra.pl

Niedawno, gdy warszawiacy odwiedzili plac budowy C14, z poziomu antresoli podziwiali tubingi pozostawione przez tarcze TBM oraz gotowy peron stacji prowadzący w przyszłości na Gocław. Dziś segmentów na szlaku tarczy Krystyny już nie ma.

Stacja Stadion Narodowy jest największym obiektem centralnego odcinka II linii metra. To druga, po Rondzie ONZ, gotowa platforma peronowa, która wraz z powstałym wzdłuż jej zewnętrznego toru kanałem rewizyjnym stanowić będzie przestrzeń serwisową dla taboru poruszającego się po odcinku centralnym II linii metra.

Dzisiaj na peron ten można już dostać się bezpośrednio z poziomu antresol. Prowadzą do niego schody stałe usytuowane w południowej części kondygnacji -1. Wykończeniem docelowym schodów będą stopnie z bloków kamiennych, które wyeksponowano we wzorcowni wydzielonej w jednym z przyszłych pomieszczeń handlowych. Z peronu rozpościera się widok na torowisko przygotowane do zabetonowania. Znajduje się ono naprzeciwko kanału rewizyjnego i jest pierwszym odcinkiem torów, jakie powstały w obrębie stacji. Do tej pory zainstalowane podkłady blokowe wraz z szynami mogliśmy obserwować tylko tam, gdzie nie przechodziły tarcze TBM EPB, czyli na torach odstawczych stacji C09, C14 i C15.

W północnej części stacji ciągną się natomiast tubingi pozostawione przez TBM Elisabettę, która niedawno dotarła do punktu swojej destynacji – stacji Centrum Nauki Kopernik. Segmenty ułożone przez TBM Krystynę, która także zakończyła już swoją pracę, zostały zdemontowane. Niebawem miejsce pomiędzy tymi szlakami stanie się placem budowy drugiego – a zarazem głównego z perspektywy obsługi centralnego odcinka II linii metra – peronu stacji Stadion Narodowy.