Jeszcze do niedawna trzeba było sporej wyobraźni, by połączyć wizualizację przystanku Zabłocie z placem budowy, na którym ten obiekt powstaje. Teraz to zadanie jest już zdecydowanie łatwiejsze, a to znak, że budowa przystanku weszła w decydującą fazę.
– Zabetonowaliśmy już płytę peronową przy torze nr 2, od strony ul. Lipowej. Peron przy torze nr 2 jest zaawansowany w 60%. Pojawiły się też metalowe konstrukcje wiat peronowych. Widać też już wyraźnie szyby wind od strony Wisły, którymi w przyszłości pasażerowie będą się dostawać na perony – mówi Tomasz Wójcik, kierownik budowy i zastępca dyrektora kontraktu z firmy Budmiex.
Postęp prac sprawił, że naziemna część przystanku coraz bardziej przypomina swój docelowy kształt znany z wizualizacji architektonicznych. Co ważne, Budimex wykonał już połowę betonowych, okrągłych filarów na których spoczywał będzie dach i zamontowana zostanie fasada ze szkła i stali – chyba najbardziej charakterystyczne elementy przystanku Kraków Zabłocie.
– Prosimy nie zapominać o pracach, których nie widać z zewnątrz – podkreśla Tomasz Wójcik i wylicza inne gotowe elementy przystanku: fundamenty pod halę, w której w przyszłości działać będą m.in. kasy i komfortowa poczekalnia dla pasażerów, prace fundamentowe przy schodach ruchomych, szyby windowe. – Możemy już śmiało mówić o półmetku prac – dodaje.
Rosną też Krzemionki
Budimex jednocześnie prowadzi prace w rejonie Przystanku Kraków Krzemionki. Te koncentrują się obecnie na przebudowie układu torowego. – Odbiór przeszedł już nowy układ torowy linii kolejowej 603 – tor nr 1 z Bonarki do Prokocimia. Ekipa budowlana prowadzi obecnie prace przy torze nr 2 – tłumaczy Tomasz Wójcik. Dodaje, że ruch pociągów odbywa się tutaj bez problemów.
Przy przystanku na Krzemionkach przebudowywane są także chodniki i układ drogowy w rejonie ul. Plac Przystanek na Krzemionkach. Powstanie tu także nowy parking, dojścia do przystanku i przejścia podziemnego.