W drugim kwartale 2023 r. Renfe nadal będzie liderem dzięki swoim pociągom AVE i Avlo, szybkim usługom działającym na wszystkich liniach kolejowych w Hiszpanii.
W tym okresie hiszpańska firma przewiozła prawie 2 miliony pasażerów (więcej niż suma dwóch pozostałych konkurencyjnych firm) na linii Madryt - Saragossa - Barcelona - Figueres Vilafant, uzyskując udział w rynku na poziomie 55%.
W ten sposób Renfe podwaja (+130%) liczbę klientów przewożonych przez spółkę zależną Trenitalia i prawie potraja liczbę pasażerów (+166%) francuskiej spółki zależnej SNCF.
Liczby te potwierdzają wiodącą pozycję Renfe na szybkiej linii Madryt - Saragossa - Barcelona - Figueres Vilafant, gdzie oferowanych jest do 27 częstotliwości w każdym kierunku, co oznacza więcej niż ktokolwiek inny, i gdzie wszystkie miasta ze stacjami szybkiej kolei (Madryt, Guadalajara, Calatayud, Saragossa, Lleida, Camp de Tarragona, Barcelona, Girona i Figueres) mają usługi Renfe, co przekłada się na więcej miejsc docelowych niż ktokolwiek inny.
Z drugiej strony Renfe nadal jest liderem dzięki swoim pociągom AVE i Avlo, szybkim połączeniom kursującym na liniach łączących Madryt i Andaluzję. W tym okresie hiszpańska firma przewiozła 1,613 mln pasażerów, uzyskując udział w rynku na poziomie 78%.
W ten sposób Renfe potroi liczbę klientów przewożonych przez spółkę zależną Trenitalia, która działa na liniach Madryt-Sewilla i Madryt-Malaga od 1 marca tego roku.
Liczby te potwierdzają również pozycję Renfe jako lidera na linii dużych prędkości w Andaluzji, która obsługuje ponad 60 połączeń dziennie i w której wszystkie miasta ze stacjami dużych prędkości (Madryt, Ciudad Real, Puertollano, Villanueva de Córdoba, Córdoba, Puente Genil-Herrera i Antequera) mają również usługi Renfe.
Madryt-Levante
Jeśli chodzi o szybkie linie kolejowe łączące Madryt z Levante, Renfe jest również liderem, oferując usługi AVE i Avlo na liniach Madryt-València i Madryt-Alicante.
W tym okresie hiszpańska firma przewiozła ponad 1,1 miliona pasażerów (więcej niż suma dwóch pozostałych konkurencyjnych firm), uzyskując udział w rynku na poziomie 62%. Renfe prawie potroiła liczbę klientów przewożonych w regionie Walencji, zarówno przez spółkę zależną Trenitalia, jak i przez francuską spółkę zależną SNCF.
Na liniach dużych prędkości we Wspólnocie Walenckiej, Renfe oferuje do 16 pociągów w każdym kierunku na linii Madryt-València i 14 pociągów w każdym kierunku na linii Madryt-Alicante, łącznie 56 pociągów dużych prędkości dziennie w Comunitat, gdzie wszystkie miasta ze stacjami dużych prędkości (Madryt, Cuenca, Requena-Utiel, Albacete, Villena, Alicante i Walencja) są obsługiwane przez usługi Renfe.