Latem lokomotywa SP42-001 trafiła do specjalistycznych zakładów ZEM Łabędy, które wykonały na zlecenie KSK dalsze prace, które z różnych powodów członkowie klubu nie byli w stanie wykonać we własnym zakresie, między innymi.:
- Rozebrano części poszycia (drzwi, dachy przedziałów maszynowych, reflektory),
- Wykonano prace spawalnicze przy poszyciu lokomotywy w miejscach ciężko dostępnych,
- Wykonano prace lakiernicze na bardzo wysokim poziomie : szpachlowanie, malowanie, pokrycie powłoką antygraffiti, (uprzedzając pytania – barierki nie są jeszcze pomalowane),
Wykonano takżer szereg prac związanych z poprawnością działania lokomotywy, takich jak:
- Regulacja pracy pomp wtryskowych i regulatora obrotów,
- Przegląd instalacji elektrycznej związanej z pracą agregatu prądotwórczego,
- Regulacja pracy agregatu prądotwórczego na oporniku wodnym,
Z efektów wykonanych robót KSK jest bardzo zadowoleny i poleca wszystkim fachowców z ZEM-u.
Prace przy układzie napędowym są więc praktycznie zakończone. Obecnie prowadzone są prace przy wymianie zbiorników powietrza i naprawa kabiny maszynisty, która została niedawno wyposażona już w szyby z nowymi uszczelkami. Ilość zadań do wykonania, nim lokomotywa wyjedzie na szlaki, jest jeszcze spora, niemniej sukcesywnie, nieomal każdego dnia odhaczane są kolejne pozycje z listy.
Projekt jest prowadzony dzięki Patronite i Zrzutce, do których oczywiście zachęcamy.
Nie bez znaczenia są też wpływy z 1,5% podatku i biletów z pociągów, które realizuje wrocłąwki KSK. Każdy z pasażerów i darczyńców 1,5% może się również poczuć współtwórcą tego projektu.
Główni mecenasi naprawy SP42-001 to firmy:
- Mankiewicz – farby i lakiery
- Segromet -części do lokomotywy
- Cargounit -części do lokomotywy
Ponadto projekt wsparły firmy:
- Recaro Rail – regeneracja tłumików drgań
- METKOW – ramki do okien przesuwnych
- AMA Profil – wykonanie blach bocznych maskujących
- Majkoltrans – transport lokomotywy
Samą lokomotywę klub otrzymał dla miłośników kolei w 2012 roku od PKP CARGO.