Transport miejski Szczecin: budowniczy szybkiego tramwaju wybrany

Szczecin: budowniczy szybkiego tramwaju wybrany

28 stycznia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Konsorcjum MYTOLL – Strabag złożyło najkorzystniejszą ofertę na budowę pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – oceniła komisja przetargowa.

Szczecin: budowniczy szybkiego tramwaju wybrany
Wiz. UM Szczecin


Zainteresowanie realizacją inwestycji wyraziło czterech wykonawców. Oferta konsorcjum została wyceniona na niecałe 166 miliony złotych.

Pierwszy etap linii SST połączy Basen Górniczy z Osiedlem Słonecznym i Zdrojami. Tymczasowa pętla zlokalizowana zostanie w rejonie ul. Turkusowej -  pomiędzy Osiedlem Słonecznym i szpitalem w Zdrojach. Docelowo linia ta swój bieg będzie kończyć w Kijewie. 

W rzeczywistości SST będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeża na prawobrzeże.

W ciągu dwóch lat firma, z którą miasto podpisze umowę na prace budowlane będzie musiała wybudować czterokilometrową bezkolizyjną trasę tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a ul. Turkusową.

Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej -  pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu. Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.

Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj pojedzie pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Obiekt tramwajowy powstał w chwili budowy Mostu Pionierów. Za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.

Firmy biorące udział w postępowaniu mają jeszcze możliwość odwołania się od wyników postępowania. Jak mówi Dariusz Wołoszczuk z biura komunikacji społecznej i marketingowej Urzędu Miasta jest to prawdopodobne, gdyż inwestycja opiewa na wyjątkowo dużą kwotę.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Skarżysko – Końskie: pociągi nie powrócą Skarżysko – Końskie: pociągi nie powrócą
Następny artykuł PKP Cargo: rezygnacja prezesa Balczuna PKP Cargo: rezygnacja prezesa Balczuna