Lotos Kolej coraz mocniejszym graczem na polskich torach

Lotos Kolej coraz mocniejszym graczem na polskich torach

08 lutego 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Kolejowa spółka Grupy Lotos. przewiozła 50-milionową tonę, licząc od rozpoczęcia jej działalności w 2003 roku. To nie jedyne osiągniecie z jakim LotosKolej wchodzi w Nowy Rok. Według danych, opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, firma umocniła się na pozycji wicelidera rynku przewozów towarowych.

Lotos Kolej coraz mocniejszym graczem na polskich torach
Fot. Mikołaj Manowski

Pod względem pracy przewozowej udział Lotos Kolej w rynku przewozów w 2012 r. wyniósł 8,21proc. wyprzedzając Grupę CTL z udziałem 6,69 proc. Rok wcześniej było to odpowiednio 7,12 proc. Lotos Kolej i 7,16 proc. dla Grupy CTL. Dzięki elastycznej i konkurencyjnej ofercie firma zyskuje coraz więcej zleceń spoza Grupy Kapitałowej Lotos. W ubiegłym roku spółka przewiozła ponad 40 proc. towarów dla  klientów zewnętrznych.

– W 2012 roku przewieźliśmy ponad 10,5 miliona ton ładunków. W tym roku planujemy osiągnąć podobny wynik – podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. – Cieszy fakt, że rośniemy na spadającym rynku. W ubiegłym roku kolejowe przewozy towarowe w Polsce, zmniejszyły się
o ponad 9 procent. W tym czasie Lotos Kolej zanotowała niemal 5-procentowy wzrost.

Takim wynikiem nie może pochwalić się żaden inny czołowy przewoźnik kolejowy, działający na krajowym rynku. Miniony rok, również z innych powodów należał do udanych dla spółki.

– Zawarliśmy umowę z ZNLE Gliwice na dzierżawę 5 elektrycznych lokomotyw „Dragon". Pierwsza z nich ma pojawić się w Gdańsku na wiosnę przyszłego roku – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych Lotos Kolej. – Od miesiąca w naszym barwach jeździ elektryczna lokomotywa „Gama Marathon” z Pesy, która posiada dodatkowy silnik spalinowy. Naszą pracę przewozową  już w 89 procentach wykonujemy lokomotywami elektrycznymi, co pozytywnie wpływa na nasze wyniki finansowe.

Lotos Kolej zamierza w tym roku wprowadzić dla swoich klientów m.in. system informatyczny, umożliwiający śledzenie przesyłek wagonowych w trybie online.