Dobiega końca budowa hali dla Pendolino

Dobiega końca budowa hali dla Pendolino

19 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Trwa montaż urządzeń do obsługi składów ED250 w budowanym centrum serwisowym Alstomu na warszawskiej Olszynce. Obiekt będzie gotowy przed końcem roku.

Dobiega końca budowa hali dla Pendolino
Fot. J. Malinowski, Twitter

Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity, zamieścił na Twitterze zdjęcia przedstawiające montaż tokarni podtorowej (u góry) oraz myjni (poniżej).

Przypominamy, że zgodnie z planem firmy Alstom hala ma być gotowa do obsługi składów Pendolino do końca tego roku. Obiekt powstaje na warszawskiej Olszynce przy ulicy Koźla Górka 7 od listopada ub. r.

Teren inwestycji wynosi 26152 mkw. Sama hala m 12793 mkw. powierzchni. W gotowym obiekcie będzie obsługiwanych 10 składów każdego dnia. W hali pociągi będą obsługiwane na trzech torach utrzymaniowych z platformami, po których będzie można dostać się na dach składów.

W centrum serwisowym ma być zatrudnionych przez Alstom około 140 osób.

Składy ETR 610 (ED250) wejdą do eksploatacji w rozkładzie jazdy 2014/15, ale kilka egzemplarzy zacznie wozić pasażerów w eksploatacji nadzorowanej nieco wcześniej. Aktualnie PKP Intercity testuje pierwszy egzemplarz Pendolino i czeka na dostawę kolejnych dwóch. Termin dostarczenia składów do Polski nie jest jeszcze znany.