Regulacje Błędy PLK w utrzymaniu na szlaku Pisz – Ełk Towarowy

Błędy PLK w utrzymaniu na szlaku Pisz – Ełk Towarowy

29 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Urząd Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów przez PKP Polskie Linie Kolejowe w zakresie utrzymania rowów odwadniających, co doprowadziło do wymiany podtorza. Dopuszczalne normy przekroczyła również degradacja podkładów drewnianych.

Błędy PLK w utrzymaniu na szlaku Pisz – Ełk Towarowy
Fot. Historyczka, Wikimedia

Zarządca infrastruktury nie dopełnił obowiązków w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 219, szlak Pisz – Ełk Towarowy.

Nieprawidłowości polegały na niezapewnieniu przez zarządcę właściwego stanu rowów odwadniających, położonych wzdłuż toru kolejowego, co doprowadziło do konieczności wymiany podtorza w ww. odcinku linii oraz na niewykonaniu wymiany podkładów drewnianych pochodzących z lat 1958 – 1970, które uległy biodegradacji, znacznie przekraczając kryteria granicznej trwałości.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości do 30 kwietnia 2014 r. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę PKP Polskie Linie Kolejowe oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.