Zmiany w kursowaniu InterREGIO od 9 marca

Zmiany w kursowaniu InterREGIO od 9 marca

28 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od 9 marca zacznie obowiązywać zmodyfikowany rozkład jazdy pociągów. Przewozy Regionalne, podobnie jak pozostali przewoźnicy kolejowi, wprowadzą zmiany do rozkładu, dostosowując go do aktualnych możliwości technicznych.

Zmiany w kursowaniu InterREGIO od 9 marca
Fot. Mikołaj Manowski

Najwięcej zmian będzie dotyczyło pasażerów podróżujących pociągami interREGIO do i z Warszawy. Z uwagi na rozpoczynające się prace modernizacyjne na linii średnicowej (Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia) zarządca infrastruktury wprowadza nową organizację ruchu pociągów w stolicy. Zmienią się nie tylko godziny kursowania pociągów, ale również miejsca ich postojów.

Pociągi, które – tak jak dotychczas – będą zatrzymywały się na dworcach: Wschodnim, Centralnym i Zachodnim:

  • IR „Matejko" relacji Warszawa Wsch. (17:46) – Kraków Gł. (21:58),
  • IR „Matejko" relacji Kraków Gł. (7:05) – Warszawa Wsch. (11:02),
  • IR „Piast" relacji Warszawa Wsch. (8:08) – Jelenia Góra (17:14) / Kudowa-Zdrój,
  • IR „Piast" relacji Jelenia Góra (11:42) / Kudowa-Zdrój – Warszawa Wsch. (22:16),
  • IR „Portowiec" relacji Warszawa Wsch. (7:52) – Szczecin Gł. (14:26),
  • IR „Portowiec" relacji Szczecin Gł. (14:31) – Warszawa Wsch. (21:09),
  • IR „Mewa" relacji Warszawa Wsch. (14:47) – Szczecin Gł. (20:55),
  • IR „Warta" relacji Lublin (15:25) – Poznań Gł. (21:10).

Pociągi zatrzymujące się na stacji Warszawa Gdańska:

  • IR „Mewa" relacji Szczecin Gł. (6:55) – Warszawa Wsch. (13:11) – z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Centralna,
  • IR „Warta" relacji Poznań Gł. (6:40) – Lublin (12:32) – z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia oraz z dodatkowym postojem na stacji Warszawa Rembertów.

Pociągi kursujące z pominięciem stacji Warszawa Centralna (z dodatkowymi postojami na stacjach: Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota):

  • IR „Cisy" relacji Warszawa Zach. (15:17) – Dorohusk (19:34),
  • IR „Cisy" relacji Chełm (5:38) – Warszawa Zach. (9:56).

Pociągi kursujące tylko do i ze stacji Warszawa Wschodnia:

  • IR „Bystrzyca" relacji Chełm (16:56) – Warszawa Wsch. (20:20),
  • IR „Bystrzyca" relacji Warszawa Wsch. (21:34) – Lublin (0:05),
  • IR „Bug" relacji Terespol (17:34) – Warszawa Wsch. (20:14),
  • IR „Bug" relacji Warszawa Wsch. (20:34) – Terespol (23:36),
  • IR „Białowieża" relacji Warszawa Wsch. (17:18/20:18) – Hajnówka (20:18/23:17),
  • IR „Białowieża" relacji Hajnówka (13:01/17:03) – Warszawa Wsch. (16:00/19:58).

Pociągi kursujące tylko do lub ze stacji Warszawa Centralna przez Warszawę Zachodnią:

  • IR nr 10133 relacji Łódź Kaliska (7:00) – Warszawa Centralna (8:58),
  • IR nr 10135 relacji Łódź Kaliska (8:40) – Warszawa Centralna (11:02),
  • IR nr 10137 relacji Łódź Kaliska (12:33) – Warszawa Centralna (14:53),
  • IR nr 10139 relacji Łódź Kaliska (14:30) – Warszawa Centralna (16:58),
  • IR nr 10141 relacji Łódź Kaliska (18:28/18:34) – Warszawa Centralna (21:06),
  • IR nr 10121 relacji Warszawa Centralna (10:10) – Łódź Kaliska (12:22),
  • IR nr 10123 relacji Warszawa Centralna (11:05) – Łódź Kaliska (13:18),
  • IR nr 10127 relacji Warszawa Centralna (15:25) – Łódź Kaliska (17:31),
  • IR nr 10131 relacji Warszawa Centralna (19:22) – Łódź Kaliska (21:36),
  • IR nr 10121 relacji Warszawa Centralna (20:48) – Łódź Kaliska (23:00).

Honorowanie biletów

W związku ze zmianą organizacji ruchu pociągów Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie będą wzajemnie honorowały bilety we wszystkich pociągach kursujących na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Prowadzimy również rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego na temat możliwości honorowania biletów PR w środkach komunikacji miejskiej: autobusach, tramwajach, metrze i pociągach SKM.

Nowe pociągi, dogodniejsze godziny kursowania

Od 19 kwietnia turyści i kuracjusze wybierający się z Warszawy i ze Śląska w Kotlinę Kłodzką będą mogli skorzystać z nowego połączenia. W pociągu IR „Piast" znajdą się bezpośrednie wagony relacji Warszawa – Kudowa-Zdrój (w soboty) i Kudowa-Zdrój – Warszawa (w niedziele), jednak w związku z pracami torowymi prowadzonymi na trasie z Kłodzka do Kudowy-Zdroju w początkowym okresie na tym odcinku będą kursowały autobusy zastępcze. Zmiana rozkładu z pewnością ucieszy również podróżujących między Warszawą a Lublinem. Pociąg IR „Cisy" będzie wyjeżdżał z Warszawy w dogodniejszej dla wielu pasażerów porze, ponad dwie godziny później niż dotychczas (po godz. 15).

Pozostałe zmiany

Ze względu na duże nasilenie prac modernizacyjnych prowadzonych na trasie Warszawa – Białystok od 9 marca br. nie będą kursowały pociągi:

  • IR „Żubr" relacji Warszawa Zach. (8:25) – Białystok (11:45),
  • IR „Żubr" relacji Białystok (18:55) – Warszawa Zach. (22:22).

Chcąc utrzymać odpowiedni standard (dostatecznie duża liczba miejsc siedzących) w pociągach cieszących się największym zainteresowaniem wśród naszych pasażerów, ze względu na brak dostatecznej liczby sprawnych wagonów, zostaliśmy zmuszeni zoptymalizować wykorzystanie taboru obsługującego relacje dalekobieżne i średniego zasięgu. Po analizie aktualnych możliwości technicznych podjęliśmy niełatwą decyzję o wstrzymaniu kursowania pociągów:

  • IR „Starosta" relacji Warszawa Wsch. (12:00) – Poznań Gł. (15:29) – Zielona Góra (17:20),
  • IR „Starosta" relacji Poznań Gł. (13:22) – Warszawa Wsch. (17:00),
  • IR „Merkury" relacji Poznań Gł. (13:35) – Szczecin Gł. (16:11),
  • IR „Merkury" relacji Szczecin Gł. (16:34) – Poznań Gł. (19:17),
  • IR „Rusałka" relacji Zielona Góra (20:33) – Poznań Gł. (22:11).

Podróżnym, którzy nabyli w przedsprzedaży bilety na przejazd lub przewóz rzeczy tymi pociągami 9 marca i później, zwrot należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane bilety jednorazowe dokonywany jest bez potrącania odstępnego. Przepraszamy za powstałe niedogodności.

Mając na uwadze dobro podróżnych korzystających z połączeń interREGIO na trasie Warszawa – Poznań – Zielona Góra, Przewozy Regionalne analizowały możliwość zastąpienia składów zestawionych z lokomotyw i wagonów jednostkami elektrycznymi, jednak ze względów technicznych (mniejsza prędkość maksymalna pociągów tego typu) zarządca infrastruktury nie mógł przygotować takiego rozkładu jazdy, który byłby atrakcyjny dla podróżnych.

Na trasie Szczecin – Poznań podróżni mogą korzystać z pozostałych połączeń interREGIO (pociągi „Mewa" i „Portowiec") oraz z pociągów REGIO. Pomiędzy Poznaniem i Warszawą w dalszym ciągu będą kursowały pociągi: „Mewa", „Portowiec" i „Warta", a na trasie Zielona Góra – Poznań do dyspozycji naszych pasażerów pozostaną bezpośrednie pociągi REGIO. Przewozy Regionalne cały czas analizują możliwość przywrócenia części pociągów w kwietniu.

Szczegółowe rozkłady jazdy wszystkich pociągów Przewozów Regionalnych można sprawdzić m.in. w wyszukiwarce połączeń kolejowych na stronie: rozklad-pkp.pl

Schemat organizacji ruchu pociągów interREGIO w Warszawie w czasie remontu linii średnicowej

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Nowoczesne maszyny przyspieszyłyby modernizację linii Nowoczesne maszyny przyspieszyłyby modernizację linii
Następny artykuł Grupa CTL Logistics urosła w 2013 roku Grupa CTL Logistics urosła w 2013 roku