LHS z nową strukturą powalczy o nowych klientów

LHS z nową strukturą powalczy o nowych klientów

03 kwietnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W PKP LHS zakończył trwający od początku bieżącego roku proces wdrażania zmian w strukturze organizacyjnej. Potrzeba dokonania zmian wynikała z niedoskonałości dotychczasowego modelu zarządzania spółką, nieczytelnego podziału kompetencji i obowiązków pomiędzy kluczowymi menedżerami oraz koniecznością zwiększenia funkcjonalności jednostek wykonawczych działających wzdłuż linii LHS.

LHS z nową strukturą powalczy o nowych klientów
Fot. PKP LHS

Intencją zarządu spółki jest, aby nowy model działania przedsiębiorstwa, m.in. poprzez zmianę struktury organizacyjnej, przekazanie części kompetencji i odpowiedzialności członków zarządu w zakresie bieżącego zarzadzania spółką PKP LHS na rzecz nowomianowanych Dyrektorów Wydziałów i Oddziałów wyposażonych w odpowiednie uprawnienia, usprawnił zarządzanie procesami w zamian zbyt długiego i skomplikowanego dotychczas procesu podejmowania decyzji.

- Mamy przekonanie, że podjęte przez nas działania szybko zostaną dostrzeżone i przełożą się na znacznie większe zadowolenie naszych Kontrahentów - poinformowało PKP LHS w komunikacie. 

Trzy Oddziały

Kluczowymi zmianami wdrożonymi nowym Regulaminem i Schematem Organizacyjnym jest zwiększenie zakresu terytorialnego działania, kompetencji i odpowiedzialności dotychczasowych licznie działających jednostek wykonawczych w terenie, Sekcji Drogowych oraz Sekcji Przewozowych, poprzez utworzenie w ich miejsce trzech oddziałów spółki.

Oddział Zamość Bortatycze obejmuje swoim zasięgiem zakres działania: Sekcji Przewozów w Hrubieszowie LHS, Sekcji Drogowej w Zamościu Bortatyczach LHS, Sekcji Przewozów w Szczebrzeszynie LHS, Terminala Przeładunkowego PKP LHS w Szczebrzeszynie oraz Agencji Celnej PKP LHS w Hrubieszowie.

Oddział Wola Baranowska obejmuje swoim zasięgiem zakres działania: Sekcji Przewozów w Woli Baranowskiej LHS, Sekcji Drogowej w Woli Baranowskiej LHS, część Sekcji Przewozów w Sędziszowie LHS oraz część Sekcji Drogowej w Sędziszowie LHS.

Oddział Sławków obejmuje swoim zasięgiem działanie: Sekcji Przewozów w Sławkowie LHS, Agencji Celnej PKP LHS w Sławkowie, część Sekcji Przewozów w Sędziszowie LHS oraz część Sekcji Drogowej w Sędziszowie LHS.

Nowopowstałe Oddziały spółki są kierowane przez dyrektorów oddziałów, których pracę wspierać będą naczelnicy ds. drogowych, handlowych i ruchowych, a w przypadku Oddziału Zamość Bortatycze dodatkowo naczelnik ds. granicznych. Dyrektorzy oddziałów podlegają bezpośrednio zarządowi spółki.

Ponadto, nowa struktura organizacyjna umocowała dyrektorów oddziałów do reprezentowania spółki na zewnątrz, w podległym im terenie, na zasadach określonych uchwałą zarządu oraz umową spółki.

Szanse na nowych klientów

Delegowanie większej odpowiedzialności i kompetencji dyrektorom Oddziałów wpłynie na poprawę jakości obsługi kontrahentów oraz zwiększy szansę na pozyskanie nowych klientów.

W celu realizacji kompleksowej obsługi handlowej został zlikwidowany Dział Spedycji, a jego pracownicy wraz z Działem Marketingu i Sprzedaży stworzyli Dział Obsługi Klienta. Rozwiązanie to pozwoli na przedstawienie kompleksowych ofert przewozowych, zawierających nie tylko stawki za przewóz, ale również za przeładunek i transport samochodowy. Dotychczas funkcjonowały dwie równoległe oferty, co spotykało się z niezrozumieniem klientów spółki.

Ponadto, likwidacji uległ również Dział Gospodarki i Eksploatacji Wagonów. Zagadnienia związane z rozliczaniem czynszu wagonowego z kolejami WNP przejął Dział ds. Międzynarodowych natomiast sprawy dotyczące gospodarki wagonów towarowych i nadzoru nad pracą posterunków rewizji technicznej przejął Dział Taboru.

Nowy wydział

Utworzony został jeden nowy Wydział, tj. Wydział Obsługi Spółki, w skład którego wszedł Dział Obsługi Zarządu i Dział Obsługi Administracyjnej, w miejsce dotychczasowego Działu Obsługi Spółki. Zwiększenie kompetencji i odpowiedzialności dotychczasowego Działu Obsługi Zarządu wynika ze skali zadań i wyzwań, które stoją przed naszą Firmą, m.in. w związku z koniecznością wdrożenia Elektronicznego Obiegu Dokumentów, skonsolidowanego Rejestru Umów Spółki, centralizacji zarządzania flotą samochodową oraz potrzebą koordynacji obsługi prawnej i biznesowej realizowanej przez różne kancelarie prawne i firmy doradcze na rzecz różnych jednostek organizacyjnych.

Ponadto został utworzony nowy Dział Komunikacji i PR, który zintegrował samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. promocji i reklamy oraz funkcję rzecznika prasowego spółki. Ważnym zadaniem nowego działu będzie poprawa komunikacji wewnętrznej pomiędzy wszystkimi jednostkami organizacyjnymi oraz pozostałymi interesariuszami.

Kolejną zmianą w nowej strukturze organizacyjnej PKP LHS jest dostosowanie nazewnictwa kluczowych stanowisk do obecnych realiów rynkowych, z uwzględnieniem szerszego zakresu kompetencji i odpowiedzialności.

Decyzja o zmianie struktury organizacyjnej w spółce PKP LHS jest jednym z kilku realizowanych działań w zakresie wdrożenia nowoczesnych standardów zarządzania, które usprawnią działanie firmy i uczynią spółkę PKP LHS jeszcze bardziej przyjazną dla Klientów.