Konsorcjum budujące II linię metra sprostowało informację o zmianie lokalizacji szybu startowego dla II tarcz TBM. Ostateczna decyzja zapadnie dopiero po analizie ekspertyz dotyczących stanu gruntu pod tunelem Wisłostrady.
- Dokładna ekspertyza Wisłostrady pozwoli ocenić czy tak duża operacja logistyczna będzie czasowo efektywna – mówi informuje Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy Centralnego Odcinka II Linii Metra. - Może się okazać, że czas naprawy awarii będzie krótszy niż ten potrzebny by przenieść szyb startowy na Pragę - dodaje Witczyński.
Przypomnijmy. W środę, 22 sierpnia 2012 konsorcjum budujące II linię metra poinformowało, że dwie kolejne tarcze TBM, które miały zostać uruchomione na Powiślu, wyruszą z Dworca Wileńskiego. Zmiana ta miała zminimalizować wpływ zalania stacji Powiśle na realizację całego przedsięwzięcia.